A Procter & Gamble elkötelezett
az egyenlőség és a befogadás előmozdítása, a közösségek támogatása és a bolygó
védelme mellett, arra törekszik, hogy egy előítéletektől mentes, egyenlő és
sokszínűséget támogató világot teremtsen. A több mint harminc éve
Magyarországon jelen lévő vállalat korábban is sokat tett az elfogadás és
érzékenyítés terén, és most ehhez a szemlélethez csatlakozott egy nagyszabású
programmal a vállalat gyöngyösi üzeme, létrehozva egy hat területet felkaroló
hálózatot, az Equality & Inclusion Network-öt a befogadó értékrend és
munkakörnyezet megteremtésére, valamint a dolgozók és közvetlen környezetük
érzékenyítésére.
A nemek közti bérszakadék még mindig
magas az EU-ban, a nők óránként átlagosan 13%-kal keresnek kevesebbet a
férfiaknál. A gyöngyösi Equality & Inclusion Network nemek közti esélyegyenlőséggel
foglalkozó csoportjának célja egy befogadó, egyenlő környezet megteremtése,
amelyben a vállalat minden szintjén egyenlő arányú a férfiak és nők közötti
foglalkoztatottság és jövedelmezési ráta. A
vállalat a hazai negatív trendekkel is szembe megy, míg a KSH adatai[1]
szerint Magyarországon a nők aránya a vezetők körében az elmúlt évtizedben
csökkent, addig a vállalatnál ez a ráta egyre nő, összhangban azzal a
törekvéssel, hogy minden egyes szinten 50-50 százalékos nemi arányt teremtsenek.
Globálisan 2015 és 2022 között 26-ról 36 százalékra nőtt a női felsővezetők megoszlása, míg a középvezetői
menedzsmentben már elérték a fele-fele arányt.
A fogyatékkal élők esélyegyenlősége csoport olyan értékrend, vállalati kultúra és
munkakörnyezet megteremtésére törekszik, amely mentes a fogyatékkal élőkkel
szembeni előítéletektől, és növeli a bizalmat a gyár külső és belső
környezetében. Kiemelt figyelmet szentelnek az érzékenyítésnek a látássérült,
hallássérült, kerekesszékes és egyéb fogyatékkal élő kollégák befogadására.
Csak a gyöngyösi üzemben több mint húsz
nemzetiség dolgozik, így rendkívül fontosnak tartják egy olyan szervezet létrehozását,
ahol nemcsak vállalati, hanem egyéni szinten is értékelik a munkatársak
kulturális sokszínűségét, a különböző munka- és vezetési stílust. Ezzel
foglalkozik a kulturális
esélyegyenlőség hálózata, olyan
programokat szervezve, amelyek elősegítik a sokszínű kulturális környezet
megteremtését.
A program negyedik csoportja Gyöngyös és
környéke életének fejlesztését tűzte
ki célul többek között közösségépítéssel, kommunikációs csatornák
fejlesztésével, valamint önkormányzatokkal és más cégekkel való
együttműködéssel, illetve a helyi rendezvényeken való aktív részvétellel.
A P&G számára kiemelten fontos
munkavállalóinak biztonsága és jóléte, valamint a kedvező munka-magánélet
egyensúlyának megteremtése, ezért külön munkacsoport foglalkozik a gyári dolgozók
elégedettségének megteremtésével. Az üzem számos képzési lehetőséget
és béren kívüli juttatást biztosít munkavállalóinak, többek között 13. havi
fizetést, egészségmegőrző programban való részvételt, lakhatási támogatást,
utazási költségtérítést, sportklub tagságot, saját konditerem és focipálya
használatot, hűségjutalmat, életbiztosítást, részvényprogramban való
részvételt, önkéntes nyugdíjpénztár belépést, kedvezményes mobiltelefon
előfizetés lehetőségét családi csomagban családtagoknak is, nyolc hetes apasági
szabadságot, karácsonyi csomagot és személyre szabottan hosszabb távú fizetés
nélküli szabadságot. A munkahelyi jelenlétet ingyen kávé és kedvezményes
étkezés is segít kellemesebbé tenni.
A sokszínűség elfogadása arra is
kiterjed, hogy támogatják az LMBTQ+ alkalmazottakat,
akik egyenlő esélyeket kapnak, és előítéletek nélküli munkakörnyezetben, a
kollégák érzékenyítése révén atrocitások nélkül dolgozhatnak.
„Számos
dolgot teszünk a kisebbségekért, illetve, hogy ők ne érezzék, hogy kisebbségben
vannak, hiszen nálunk mindenki egyenlő, mindenki önmaga lehet, és a lehető
legjobbat hozhatja ki magából. – mondja Prikler
Éva, a vállalat HR igazgatója. – Rengeteg jó példa van itt Magyarországon
belül is, hogy mennyire támogatók a kollégák, az Equality & Inclusion,
vagyis az egyenlőség és befogadás ma már pont olyan alapvető eleme a
működésünknek, mint az, hogy dolgozóink fizetést kapnak, azaz a
legtermészetesebb. Igyekszünk minél több információt átadni és érzékenyíteni a
kollégákat, minden évben hosszabb időszakot szentelünk egy-egy témának, és új
aktuális trendek alapján mutatjuk be azokat. A március például nálunk mindig
E&I hónap, számos aktivitással, külsős előadókkal, filmvetítésekkel, ahol a
kollégáink, felső vezetőink is elmondják saját tapasztalataikat, véleményüket.”
„Hisszük, hogy egy színes, változatos
csapat változatos és jobb megoldásokat kínál a problémák kezelésére is. Ha
csapatainkban egyenlően képviseljük a világ sokszínűségét, és azon dolgozunk,
hogy az emberek biztonságban érezzék magukat, alkalmazottjaink a lehető legjobb
eredményeket érhetik el, és közvetlen környezetükön keresztül a fogyasztók
érzékenyítése is lehetővé válik.” – teszi hozzá Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője.
- Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat
- Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat