18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Inzulin és a fogyás összefüggése – Miből, mennyit, hogyan!

Megosztás
Életmód

Rengeteg diéta étrend létezik, és szinte minden héten találkozhatunk valamilyen újdonsággal. A kilók elleni küzdelemben azonban nagy szerepet játszik az inzulin, legyen szó, bármilyen diétáról. Ez az alfája és omegája az összes diétának!


Hogyan befolyásolja az inzulin testsúlyunkat és fogyás, illetve hízás folyamatát?
A „glükagon / Glukagon /Glucagon” hormon kombinálva az inzulinnal szabályozza a cukor anyagcserét a szervezetben.

Evés után a szervezet inzulint szabadít fel / bocsát ki, hogy lebontsa és szabályozza és egyensúlyba hozza a vércukor szintet.
A cukorban gazdag étrend fokozza az inzulin felszabadulását a hasnyálmirigyből.

Ennek eredményeként a vércukorszint kiegyensúlyozatlan lesz, ráadásul a Glukagon hormon szintje is megnövekszik.

Figyelem!
A vércukorszint folyamatos egyensúlyhiánya a legrosszabb esetben olyan betegségekhez vezethet, mint például a cukorbetegség.

Az inzulin felelős a zsírkészletek megnövekedéséért, egyszerűen mondva, a hízásért, és megnehezíti a meglévő zsírok lebontását, az az a fogyást.

Különösen az édességek és a kész ételek járulhatnak hozzá ahhoz, hogy a test csak a könnyen használható cukrot használja energiaforrásként.

Mi a probléma?

A probléma nem más, mint, az, hogy a felhalmozódott zsírt a hason és fenék tájékon nagyon nehéz lesz lebontani, mivel a testnek nem kell a bonyolultan lebontható zsírsejtekre fókuszálnia a problémás területeken.

Tehát, ha csökkenteni szeretnénk a felhalmozódott zsírszövetek arányát, akkor megfelelő étrendet kell követni, hogy a vércukorszint kiegyensúlyozott lehessen, és a hasnyálmirigy ne termeljen túl sok inzulint.

Így csökkenthető az inzulin termelése

Naponta legfeljebb három étkezés!
Amennyiben gyakran fogyasztunk snack-et, cukros ételeket (Gyümölcslevek és egyes gyümölcsfajták is vannak köztük), akkor folyamatosan inzulintermelésre ösztönözzük a szervezetet.
Ennek eredménye az éhségérzet lesz!

Ezért!

Korlátozzuk magunkat legfeljebb három étkezésre naponta, az étkezések között legalább négy órás étkezési szünetet kell tartani.
Azok, akik étkezésüket magas fehérjetartalomra állítják be, hosszabb ideig maradnak telített érzettel, és az inzulinszintjük sem emelkedik gyorsan.



A megfelelő szénhidrátok fogyasztása!
Tartózkodjunk a magas glikémiás indexű szénhidrátoktól, például készételektől, fehér liszttől vagy édességektől. Ezek gyorsan növelik az inzulinszintet. Az értékes szénhidrátok, mint például a teljes kiőrlésű gabonák, zabliszt, quinoa vagy hüvelyesek hosszú időre jóllakottságot adnak, és szintén hosszú időre kiegyensúlyozzák a vércukor szintet.


Rengeteg testmozgás!
A tudatos étrend mellett a kitartó edzés vagy erőedzés révén szabályozhatjuk még vércukor szintünket.
Kocogás, úszás vagy jóga, mindegyik hozzájárul a helyes és kiegyensúlyozott zsírégetéshez, inzulintermeléshez, és a kiegyensúlyozott vércukor szinthez. 

Mindent a vércukorszint szabályozásáról!


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Életmód

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés

Hirdetés


Népszerű cikkek