Az köztudott, hogy a marketing kampányok fő célpontjai a nők, és nem is véletlenül.
Itt a magyarázat és egy tanulmány is, ami magyarázatot ad, miért költhetnek a nők jóval többet, mint a férfiak.
Mely termékek a legmeglepőbbek?
A nőknek ugyanazon szolgáltatásokért vagy termékekért többet kell fizetniük, mint a férfiaknak.
Ezt a nemek közötti árképzésről szóló tanulmány mutatja be az Advanced Studies Institute-ban (IHS) által készített tanulmány.
Például Ausztriában a fodrászszalonok 87% -a egyenlőtlen bánásmódban részesíti a nőket és a férfiakat, legalábbis árképzés tekintetében.
Sok szolgáltatásért a nőknek többet kell fizetniük.
A Közszolgálati Uniós megbízás szerint különféle szolgáltatásokat és termékeket kellett az IHS-nek megvizsgálnia.
A tanulmány szerint a nőknek nem csak a fodrászatban kell több pénzt otthagyniuk, mint a férfiaknak.
Más iparágakban is a női nem miatt a nők ugyanazon teljesítményért vagy ugyanazon termékért többet fizetnek, mint a férfiak.
Ruhatisztíttatás
A ruhatisztítással foglalkozó cégek átlagosan KÉTSZER annyi díjat számítanak fel a női blúzok tisztításáért, mint például a férfiingekért. A teszt alapját egy nagyjából hasonló szabású, méretű, anyagában megegyező ing/blúz képezte, mely esetében a női variáció blúzujj végeire fodrot tettek.
Az IHS az ápolási, kozmetikai termékeket is górcső alá vette.
Az intézet itt ismét hasonló termékeket tesztelt, például eldobható borotvákat. Például egy női eldobható borotvacsomag csak 75 eurocent, a férfiak pedig 1,25 euróba kerül, de a csomag tíz borotvát tartalmaz férfiak számára, és csak ötöt a nők számára!
Így az IHS arra a következtetésre jutott, hogy a 13 eurocentbe kerülő eldobható férfi, kék borotva két eurocenttel olcsóbb, mint az ugyanazon rózsaszínű eldobható borotva, amely 15 eurocentbe kerül, és női célcsoportot céloz meg.
Mindazonáltal a nőknek kifejlesztett borotválkozókrém átlagosan drágább, mint a férfiaké.
Az ápolási termékek fő piaci szolgáltatóinak általános összehasonlításában a nők csomagonként továbbra is kilenc euróval fizetnek többet.
A nemi árképzés mögött megkülönböztetés lenne?
A nők átlagosan nem csak kevesebbet keresnek, hanem több pénzt is költenek a mindennapi életben.
„Amennyiben valóban ugyanazon terméket, ugyan azzal egyenértékű összetevőkkel (teljesen megegyező), de magasabb áron kínálják, akkor az alapot jelenthet, hogy az egyenlőtlen bánásmód ellen bírósághoz forduljon.”
-
Gabriele ZgubicÉs most akkor gondoljuk át, hogy itthon mennyiben lehet igaz a tanulmányban szereplő egyes vagy összes pontjában szereplő állítás.