18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Többet enni és közben fogyni? – Kalóriagyilkos élelmiszerek

Megosztás
Életmód

Kalóriaszámlálás, édességek és rengeteg élelmiszer kizárva, ha fogyni akarunk? Ez nem teljesen így van! Ugyanis vannak élelmiszerek, melyek fogyasztása mellett fogyni is lehet.


Milyen élelmiszereket együnk, hogy ne hízzunk?
Érdekesen hangzik, és már már anomáliának tűnhet, de bevihetünk több kalóriát a következő élelmiszerekkel, mégsem foguk meghízni.
Ennek megértéséhez ismerkedjünk megy új fogalommal, amit úgy neveznek „KALÓRIASŰRŰSÉG”.

Igazi újdonságnak számít, miszerint a fogyás sikerességében nagy szerepet játszik a kalória sűrűsége. Ez azért van így, mert a legtöbb diéta esetében éhségérzet rohamok jelentkeznek, és sokaknál e mellé párosul a kifejezett édesség utáni sóvárgás is.

Mit jelent a kalória sűrűség?

A kalória sűrűsége a kalória száma az étel mennyiségéhez viszonyítva. Ez a pontos megfogalmazás.

A termékek csomagolásán megszoktuk a kalória / 100 gramm jelölést, de ez koránt sem tükrözi azt, hogy az a kalória miből tevődik össze, mennyi a „sűrűsége”.

Mit tettünk eddig?

Kiszámoltuk, hogy 1 szelet kenyérben mennyi kalória található. Nos ez nem feltétlenül helyes, és nem is célravezető.

A következő példák és egységek segíthetnek a kalória sűrűség fogalmának megértésében.
100 gramm csokoládé kb. 530 kalóriát tartalmaz, 100 gramm gumicukor kb. 340 kalóriát tartalmaz. A kalória sűrűség ezekben az esetekben nagyon magas.

A csirkemell húsa 100 grammra vetítve mindösszesen kb. 75 kalóriát tartalmaz, a paradicsom kb. 18 kalóriát, és hosszú időre jóllakottság érzetet biztosítanak.

Ezért, aki fogyni szeretne, jobban teszi, ha az alacsony kalóriatartalmú élelmiszereket részesíti előnyben, és mindeközben nem lesz éhes.

Alacsony kalóriasűrűségű élelmiszerek:
zöld zöldségek
csirke
pulyka
Fehér húsú halfajok
bogyós gyümölcsök
sárgadinnye
tej
joghurt
tojás
burgonya
hüvelyesek
cékla
sárgarépa
karalábé
víz ( Kevesen tudják, de sok esetben nem is vagyunk éhesek, csak szomjasok. Viszont a két ingerérzet szinte ugyan olyan. Extra tipp, amikor ránk tör az éhségérzet, hogy igyunk meg egy pohár vizet. )
kávé
tea

Az alacsony kalóriasűrűségű ételek általában több vizet és több rostot tartalmaznak.
Ezért a fehérjék, gyümölcsök és zöldségek jelentősen hozzájárulhatnak az egészségesebb életmódhoz, amely automatikusan magában foglalja a súlycsökkentést.

Mit ne együnk?

Magas kalóriasűrűségű élelmiszerek:

édesség
chips
keksz
torta
gyorsétteremi ételek
olaj
vaj
krémsajt
magas zsírtartalmú sajt
szalonna
hot-dog
bárány
sertés zsíros része
Rip Eye Steak
dió
majonéz
pesto (Nagyon megtévesztő, pedig nagyon magas a kalóriasűrűsége.)
Salátaöntetek (Ranch, Cesaer/Cézár)
tejturmixok
szódavíz ( A szénsav felfújja és kitágítja a beleket, ezen túlmenően savas kémhatású, amitől csak még éhesebbek leszünk.)

Az online healthline.com magazin szerint több tanulmány is kimutatta az elhízás és a magas kalóriasűrűségű ételek közötti összefüggést.


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Életmód

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés

Hirdetés


Népszerű cikkek