18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

A P&G európai üzletága a textilápolási márkáinál – köztük az Ariel és a Lenor termékcsaládoknál – 2025-ig 30 százalékkal csökkenti a műanyag csomagolóanyagok használatát

Megosztás
Egészség

Az elhatározás kulcsfontosságú állomás az Ariel 2030 Célprogram megvalósításához, amely oly módon kívánja a tisztítás hatékonyságát fokozni, hogy közben 2030-ig erőforrásainak 50%-át – beleértve a frissen előállított műanyagokat is – megtakarítja.


Budapest, 2019. április 24.: A fogyasztási cikkek fenntarthatóságáról Párizsban tartott Sustainable Brands Conference elnevezésű tanácskozáson a P&G fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója, Virginie Helias bejelentette, hogy a cég az Európában forgalmazott Ariel, Lenor és más P&G textilápolási márkák csomagolásánál 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyagok felhasználását. 


Az elhatározás kulcsfontosságú állomás az Ariel 2030 Célprogram megvalósításához, amely oly módon kívánja a tisztítás hatékonyságát fokozni, hogy közben 2030-ig erőforrásainak 50%-át – beleértve a frissen előállított műanyagokat is – megtakarítja.


(Virginie Helias)

A műanyag-felhasználás tervezett csökkentése az Ariel, Lenor és más P&G textilápolási termékek esetében 2025-ig évente mintegy 15 000 tonnával kevesebb műanyag felhasználását jelenti 2018-hoz képest. Jóllehet, a P&G textilápolási termékeinek műanyag csomagolóanyagai csupán viszonylag szerény hányadát alkotják a teljes európai műanyag hulladéknak, a nyersanyag-felhasználás évenkénti lefaragása jelentősnek tekinthető: az így megspórolt mennyiségből annyi mosószeres flakont lehetne gyártani, amelyek sorba állítva körbeérnék a Földet.



A P&G fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója, Virginie Helias elmondta: „Az Ariel és a Lenor márkatermékeink olyan csomagolóanyag-csökkentő eljárások úttörői, amelyek meghatározóak a P&G azon kötelezettségvállalásának teljesítésében, hogy 2030-ig felére mérsékeljük a frissen előállított műanyagok felhasználását a csomagolásban. Ez egyike azon számos példának, amelyekkel a P&G vezető márkái innovációval kívánnak felelős fogyasztásra ösztönözni és elősegíteni azt.”



A P&G azonban nemcsak a műanyagok gyártásához, használatához és ártalmatlanításához keresi az új módszereket, hanem márkáinak fejlesztésénél igyekszik olyan eljárásokat bevezetni, amelyekkel csökken az általános energiafelhasználás és az ökológiai lábnyom. 

Ariel Pods 3 az 1-ben
Az Ariel Pods 3 az 1-ben mosókapszula bevezetésénél például - a kifogástalan tisztaság mellett -, a környezetvédelmi szempontok domináltak, ezért kínál a gyártó családi csomagolást.

Segítségével kevesebb csomagolt mosószerre van szükség, így mosás után kevesebb csomagolás kerül a kukába. A termék Franciaországban, egy olyan gyártóhelyen készül, amely megújuló szél- és villamosenergiát használ működése során, és a gyártásnál nem keletkezik olyan hulladék, amely a hulladéklerakóba kerülne. 

Az Ariel Pods-ok 70%-kal kevesebb vizet tartalmaznak a folyékony mosószerhez képest, használhatóak akár alacsony hőmérsékleten is, ugyanúgy biztosítva a ruhák kifogástalan tisztaságát: 40 °C-ról 30 fokra csökkentve a mosás hőmérsékletét, a háziasszonyok 57%-kos elektromos áram megtakarítást érhetnek el. 

Az Ariel Pods mosókapszulákat a jövőben a kerek műanyag dobozok helyett tasakokba csomagolja a cég, ezzel mosásonként mintegy 75%-kal kevesebb műanyag kerül felhasználásra.

LOOP projekt
Az Ariel márkatermék részt vesz olyan élenjáró kísérleti programokban is, amilyen például a LOOP projekt. A LOOP az első olyan globális, körkörös csomagolási és vásárlási megoldás, amelynek célja, hogy javítsa a környezetvédelmi teljesítményt és emelje a kényelmet, a jelenlegi e-kereskedelmi megoldásokhoz képest az összegyűjtött, megtisztított, újratöltött és újrafelhasznált csomagolások által. A LOOP lehetőséget biztosít az használt termékek összegyűjtésére - közvetlenül a fogyasztók lakhelyéről - a további újrahasznosítás vagy újrafelhasználás érdekében. A P&G volt az első FMCG profilú vállalat, mely csatlakozott a LOOP-hoz.

A P&G európai textilápolási üzletágának feltett szándéka, hogy 2022-ig valamennyi márkatermékének a csomagolása 100%-ban újrahasznosítható legyen. 


Az Ariel és a Lenor márkák gyártói azon fáradoznak, hogy fokozzák az újrahasznosítás iránti igényt, mégpedig úgy, hogy tovább növelik a fogyasztói felhasználás után újrahasznosított PCR (Post-Consumer Recycled) anyagok alkalmazását a csomagolásban. 

A körkörösség irányába teendő további lépésként a gyártóknak együtt kell működniük és elő kell segíteniük az egyszerű és hatékony újrahasznosítást. Ennek érdekében a P&G kutatói az iparral közösen dolgoznak olyan innovatív megoldásokon, mint a PetCore perforált, letéphető fóliák alkalmazása a műanyag flakonok jobb újrahasznosítására. 

Az ilyen erőfeszítéseket azzal ismerik el például, hogy Gian de Belder, a P&G vezető kutatója elnyerte a műanyagok újrahasznosítása terén kiemelkedő eredményeket elérő személyeknek adományozott „Az év műanyag újrahasznosítási EU nagykövete” (EU Plastics Recycling Ambassador of the Year) díjat.



(Gian de Belder)

Volker Kuhn, a P&G textilápolási részlegéért felelős alelnöke így nyilatkozott: 

„Mindig nagy kihívást jelent számunkra, hogy üzleti tevékenységünket fenntartható módon fejlesszük. 

Az, hogy Európában a textilápolási termékeknél 30%-kal kevesebb műanyagot használjunk, igen merész törekvés, amit legkésőbb 2025-re meg akarunk valósítani. Nagyon örülünk annak, hogy mind több fogyasztó választja az Ariel mosókapszulákat, ami jelenleg kínálatunkban kétség kívül a legkompaktabb mosószer. 

A kapszulák esetében egy-egy mosásnál kevesebb műanyag csomagolószert kell használnunk, ugyanakkor a szükséges mosószer mennyiségét pontosan adagolhatjuk, és elkerülhetjük a pazarlást, a túladagolást. 

A műanyag-szennyezés mindannyiunk ügye, bizonyos mértékig mindenkinek viselnie kell érte a felelősséget. Határozottan törekszünk arra, hogy elinduljunk a körkörösség irányába, vagyis elérjük, hogy termékeink csomagolásából semennyi műanyag ne kerüljön a tengerekbe, vagy a szemétlerakókba.”


(Volker Kuhn)


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Egészség

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk

Hirdetés

Hirdetés


Népszerű cikkek