18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Összefüggés a testforma és fogyás között – Ki mennyire sikeres a fogyásban?

Megosztás
Életmód

Néhányaknak úgy tűnik, hogy roppant egyszerű lefogyni, míg másoknak ez sosem sikerül, akármilyen drasztikus diétát folytatnak vagy akár teljes életmódot váltanak. A hónapokig tartó sikertelenség helyett érdemes megnézni, kinek, milyen fogyókúra ajánlott testalkata szerint! Ami az egyiknek jó, az a másiknál hatástalan! Ez az oka!


Megválaszolatlan kérdésként élik meg sokan, miért nem tudnak tartósan lefogyni, holott sportolnak, diétáznak… Lehet genetikai oka is, ami szerepet játszik a testsúlyban, viszont még ennél is érdekesebb, hogy közvetlenül nem a genetika okolható, ha valaki nem tud lefogyni, hanem közvetve a testalkat! 




Most megmutatjuk az általános testformákat, és a hozzájuk tartozó sikeres fogyási metódust.
Milyen testalkat kategóriába esek?
Hízékony vagyok?
Tudok tartósan fogyni? Hogyan tudok tartósan fogyni?
Még több kérdés, és még annál is több és érdekes válasz!
Hogyan befolyásolja a testforma a sikeres súlycsökkenést?
Melyik testrészre vagyunk inkább hízékonyak normál életvitel és életmód mellett?
Nézzük a típusokat!

Ectomorf típus

Az ilyen testformájú emberek nagyon vékonyak, hosszú lábuk vannak, és többségében nem kövérek.
Azonban a testzsír százalékos aránya még mindig magas, amit ezekre az emberekre nézve nem is gondolnánk.
Úgy gondolnánk, hogy annyit ehetnek, amennyit csak akarnak, mégsem híznak.
Az anyagcsere és párhuzamosan vele a méregtelenítés folyamata is nagyon hatékonyan működik náluk, mindezek mellett az ásványi anyagok és vitaminok hihetetlenül hatékonyan épülnek be szervezetükbe.
Jó hír még, hogy az ebbe a típusba tartozó emberek kevésbé hajlamosak a gyakori betegségekre, mint például a cukorbetegség vagy maga az elhízás.

Bár a testalkatukon ez nem látható, mégis nagyon oda kell figyelniük étkezésükre. A zsír nagy mennyiségű bevitele veszélyes lehet. Fókuszálniuk érdemes a rostban gazdag élelmiszerekre, sovány húsok fogyasztására, és nem utolsó sorban ajánlott halat, alacsony zsírtartalmú tejtermékeket, valamint gyümölcsöket, lehetőleg a legváltozatosabban fogyasztaniuk.
Mozgás terén a kocogás, kerékpározás vagy az úszás lehet jó választás, ugyanakkor érdemes óvatosnak lenniük, hogy elég kalóriát vigyenek be szervezetükbe, mert a gyors anyagcsere folyamataik miatt drasztikus súlycsökkenést tapasztalhatnak.
Aki nem csak fogyni szeretne ezzel a testalkattal, annak érdemes az izomépítésre koncentrálni, mert az ő esetükben ez nem is olyan egyszerű a gyors anyagcsere miatt.

Mesomorf típus

Férfiak esetében a Mesomorf testformát a széles vállak, keskeny csípő jellemzi. Nők esetében ez máshogyan néz ki, ők a homokóra típusba tartoznak, ami keskeny derekat és széles csípőt jelent.
Mivel ezeknek az embereknek a teste természetesen fejleszti az izmoat, a célzott izomépítő képzés nagyon sikeres lesz.
A Mesomorf típusok általában a testzsírok elvesztését célozzák, ami elsősorban a csípőn vagy a hason halmozódik fel. Ezért ebben az esetben a kardio és az erősítő edzés keveréke ajánlott, de minden sport alkalmas lehet, akár a tánc, boksz, fitness tréning vagy jóga.
A legjobb lehet, ha a sportokat negyed-fél évente változtatja, vagy egymás mellett űzi őket.


Endomorf típus

Az Endomorf testalkattal rendelkezők általában kicsik, gömbölyűek és íves derékformával rendelkeznek.
Rossz hír, miszerint az ebbe a típusba tartozó emberek nagy valószínűséggel testzsír felesleggel rendelkeznek és hajlamosak az elhízásra.
Mivel a kalóriák gyorsan zsírrá alakulnak át, a toxinokat és a szennyező anyagokat szervezetük nem tudja hatékonyan kiüríteni.
De nem szabad elkeseredni, mert van megoldás a tartós fogyásra az ő esetükben is!
Sok figyelemmel és kitartással elérhető a kívánt testforma.
Sovány húsok, alacsony kalóriatartalmú étrend (akár számolni is lehet és érdemes is a bevitt kalóriát), a cukor teljes kizárása, ezek mind az alfái és omegái a tartós fogyásnak az ő esetükben.

Mit jelent ez? 

Édességet egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán fogyaszthatnak, a gyorsétterem messze elkerülendő, és felejtsük el a szénhidrátokat is, mint például a kenyér, fehér liszt.

A hatékony zsírégetést leginkább az intenzív állóképesség kifejlesztő gyakorlatok támogathatják. Nagyon jó eredmény érhető el, ha például heti legalább 3 alkalommal ilyen sportformát választunk.

Figyelem!
Ezek a testforma besorolások nagyon általánosak és nem 100% pontosságúak, valójában 76 testforma típus került azonosításra kutatások szerint. 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Életmód

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk

Hirdetés

Hirdetés



Népszerű cikkek