18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Nehéz takaró vagy paplan alvászavar ellen – Ezért hatásos! - Kérdések és válaszok

Megosztás
Életmód

Stressz, alvászavar, szorongás, szinte kéz a kézben járnak. De van megoldás, ráadásul olyan, ami nem igényel nyugtatót! Miért lehet hatékony a nehéz takaró alvászavar ellen?


Őrülten hangozhat sokak számára, miszerint egy nehéz takaró hipp és hopp megoldást nyújthat alvászavar, szorongás esetén. 


Pedig nem őrültség, sőt, sokkal inkább igazi innováció. 

A fejlődő országokban ma már például magánkórházakban is alkalmazzák az úgynevezett „nyugtató takarót”. Otthoni használatra még csak most kerül a piacra.
Az elve sokkal érdekesebb, mint maga a takaró, és ha ezt megértjük, akkor mi is alkalmazhatjuk akár otthon is. 

Mi a nehéz takaró elve és miért segíthet szorongás, alvászavar esetén?

Talán azért, mert az esti órákban a levegő rezgése megváltozik.
A takarónak körülbelül olyan nehéznek kell lennie, mint saját testsúlyunk ~ 10%-a.
Nem feltétlenül szükséges egy egész éjszakán keresztül, hogy rajtunk legyen, mert már 20 perc is kiválthatja a kívánt hatást.
Érdemes elalvás előtt magunkra teríteni a nehéz takarót, de szükség esetén ezt megtehetjük nap közben is, ha lehetőségeink megengedik.

Magunkra terítve a takarót a következő elvek érvényesülnek belső zavarok, félelmek és stressz esetén. 

1)
Az egyenletes nyomás a testre nyugtatólag hat, különösen az autonóm idegrendszerre van pozitív hatással. 

2) A szűk érzés a méhben töltött biztonság érzetét kölcsönzi, ez egy különleges biztonságérzet, ami semmi máshoz nem hasonlítható. 


3) A takaró súlya hasonló érzést vált ki, mint például az ölelés, a szervezet szerotonin hormont (szeretet hormon) kezd hatására termelni, ami viszont ösztönző hatást gyakorol a melatonin (elalvást segítő hormon) termelésre. 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Életmód

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk

Hirdetés

Hirdetés



Népszerű cikkek