18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Sportolás menstruációs ciklushoz igazítva – Melyik héten MIT!

Megosztás
Életmód

Rossz héten, rossz sportforma! A ciklus első napjának a vérzés elindulása számít, ilyenkor a sportolás motivációja a többség számára minimálisra csökken. De vajon tudtuk-e, milyen sportolási formák ajánlottak a ciklus egyes heteiben? Mert mindegyikben más és más!


Hiába erőltetjük a sportot, ha egyszerűen nem érezzük jól magunkat. Extrán izzadunk, izomlázunk van, és mondhatni, a pokolba kívánjuk az egészet.

Ennek az egyik oka lehet, miszerint menstruációs ciklusunk adott heteiben nem a megfelelő sportformát választottuk. 

A pulzusszám növelő edzésformák sem ajánlottak minden héten!

De például a nyújtás, jóga és pilates javasolt hetei is megvannak egy menstruációs ciklusban.

Ez nem véletlen, ugyanis hormon háztartásunk kihat egész testünkre, ezért lehetséges az, hogy míg az egyik edzésforma közvetlenül menstruáció után hatékony, jól érezzük magunkat tőle, addig egy másik fajta kifejezetten kínszenvedést jelent.
Így igazíthatod edzéseidet menstruációs ciklusodhoz

Menstruációt követő első héten

Miután a menstruáció véget ér, az ösztrogén és tesztoszteron szintje a szervezetben automatikusan megnő. Mivel a tesztoszteron felelős az izmok növekedéséért, csontjaink egészségéért, ez az időszak tökéletes a következő sportolási lehetőségekhez:

Nagy intenzitású edzés, intervall edzés, kardio edzés, aerobic.


A ciklus harmadik hetében
14 nap elteltével az ösztrogén szint drasztikusan elkezd csökkeni a szervezetben, ez viszont hatással van átlagos energiaszintünkre. Sok nő ilyenkor éli meg, hogy nem bírja az intenzív edzéseket végig csinálni, kész nyűglődés minden az edzőteremben töltött perc. Alig várjuk, hogy az edzésnek vége legyen.

A magyarázat alapján most már tökéletesen érthető, miért érdemes az edzésformákat menstruációs ciklusunkhoz igazítani.

Ebben az időszakban ajánlott edzésformák a következők:

Torna, nyújtás, streching, jóga, pilates.

Ebben az időszakban hanyagolni érdemes a magas stressz szintű sportágakat. 

Menstruáció előtti héten

Lapozz tovább és nézd meg, milyen edzésforma ajánlott a menstruációt megelőző héten!




  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Életmód

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk

Hirdetés

Hirdetés



Népszerű cikkek