18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Miért fogyhatsz a zöldségektől? – De nem mindegyiktől!

Megosztás
Életmód

A zöldség bevitele szinte egyik diétából sem hiányozhat. Húst zöldséggel, vagy csak zöldség. Miért olyan vékonyak a vegetáriánus emberek? Mi van a zöldségben? De figyelem! Nem mindegyik zöldség segít a fogyásban!


Azon túl, hogy egyes zöldségeknek alacsony a kalóriatartalma, nagyon magas a rosttartalma, ami jóllakottság érzetet kölcsönöz, nagyon magas a víztartalma is.

Ezért viszonylag hamar megemészthető, serkenti az anyagcserét, miközben energiát égetünk el napi tevékenységeink során.

Vannak zöldségek, melyek ezeken felül is nagyon értékes tulajdonsággal bírnak, mégpedig azzal, hogy nagyon magas az értékes alapanyag tartalmuk is.

A keserű anyagok például étvágycsökkentő hatásúak, extrán serkentik az anyagcserét, miközben alacsonyan tartják a koleszterinszintet.
A magas rosttartalom a fentieken túl pedig még a vércukorszint egyensúlyát is biztosítja.

Melyik zöldségnek van meg az összes, fogyást támogató tulajdonsága?

Savanyú uborka 
Retek 
Borsó 
Sárgarépa 
Spárga 
Hagyma 

Savanyú uborka

A savanyított uborka aromásabb, mint a natúr uborka, ráadásul tatroninsavat tartalmaz, ami meggátolja a keményítő zsírrá alakulását, mindazonáltal a kalóriaértéke is alacsony.

Retek

A kicsi gumóban sokkal több van, mint azt sokan gondolnák.
A retek praktikus védőmechanizmussal is rendelkezik, amely zöldség lévén roppant különleges előnyökkel jár.
A retekben ugyanis fűszeres mustárolaj található, ami a baktériumokkal, gombákkal szemben nagyon ellenálló. Ez az anyag megtisztítja a szervezetet, különösen a bélrendszert és javítja a zsír emésztést a bélben.

Borsó

A borsó édeskés íze nem véletlen, ez ugyanis a cukortartalmának köszönhető, ami igen magas… Ennek ellenére mégis segíthet a fogyásban. Azért, mert nagyon magas a növényi fehérjetartalma, ami ösztönzőleg hat a zsírégetésre.

Sárgarépa

A ropogós sárgarépa nem csak a szem számára tetszetős. Rostjai pektint tartalmaznak, melyek szó szerint a látást is javítják. Ezen túlmenően a sárgarépa rostja a bélben extra nagyra dagad, ami hosszú ideig jóllakottságérzetet kölcsönöz.
És még ennél is több van a sárgarépában! Rostjai megkötik a zsírt és a cukrot, már az előtt, hogy azt a szervezet felesleges energiává alakítaná át.

Spárga

A spárga 93%-át víz teszi ki, és nagyon alacsony a kalóriatartalma. Mindösszesen 20 kalória található 100 g spárgában.
Tápanyagokban is gazdag, mint például a kálium, foszfor, kalcium, folsav és fontos vitaminok.

Hagyma

A hagymát sokan nem szeretik, pedig nagyon hasznos zöldség a maga egyszerűségével.
A hagyma növényi alapanyagtartalma rendkívül fokozza az emésztést, és tisztítja a bélfalat.
Ez együttesen méregtelenítő hatást gyakorol a szervezetre. 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Életmód

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk

Hirdetés

Hirdetés



Népszerű cikkek