18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Rossz pozícióban alszol! - És ezért fáj a NYAKAD!

Megosztás
Nőikedvenc

A nyaki fájdalom népszerűvé vált! Ezért fáj a nyakad, és így tehetsz ellene. Hogyan aludjak, hogy ne fájjon a nyakam?


Többen úgy gondolhatják, alvás közben úgy sem tudják irányítani testüket, mert forgolódnak.
Pedig ez tévedés!
Máshogyan alszunk meleg és hideg időben is.
Kispárna vagy nagypárna? Melyiket használjuk?
Minden mindennel összefügg!

Érdekességek 

Hideg időben az emberek szinte úgy alszanak, mint a pingvinek. Vállainkat felhúzzuk szinte a fülünkig, karjainkat a lehető legszorosabban testünkhöz szorítjuk. Így próbáljuk megvédeni testünket a hideg levegőtől. Ugyanakkor kétségbeesetten próbáljuk megtartani kényelmes alvó pozíciónkat.

Mindezek együttesen ahhoz vezetnek, hogy órákon keresztül (amíg alszunk) testünk előnytelen pozícióban van, reggelre pedig nyakfájással ébredünk.
A nyak feszülése nem csak télen jelentkezik, hanem akkor is, ha rossz a közérzetünk, rosszul ülünk munkahelyünkön a számítógép előtt.
Függetlenül attól mi okozza nyakfájdalmunkat, nagyon kellemetlen érzés, ráadásul számos más bajt is okozhat ez. 

Például fejfájást, még migrénes fejfájást is.

Kispárna vagy nagypárna? 


Meg fogunk lepődni, de a nagypárna ajánlott alváshoz, ami közepes keménységű.
Ennek több oka is van. 

Az egyik ok, hogy fejünk ne lóghasson alvás közben, és a testnedvek ne fejünk felé tóduljanak, mert ez okozhat reggelre fejfájást, táskás, vizenyős szemeket is.

A másik ok, miszerint így nem tudjuk vállunkat a nyakunk felé húzni, az izmok képesek lesznek ellazulni.
Nagypárna esetén megvan az esélyünk, hogy hanyatt fekve aludjunk, fejünket ne fordítsuk el oldalra, mert ez is természetellenes. Ez is megfeszíti a nyaki és vállizmokat.

Nagypárna esetén nem a nyaki izmoknak kell egész testünket megtartania, mert többi testrészünk is részt tud venni a tartásban.

Az alvás arra szolgál, hogy testünk és elménk is pihenjen. Megfeszített izomzattal ez nem megy.

Alvás pozíció 


lapozz tovább a megoldásért!




  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Nőikedvenc

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk

Hirdetés

Hirdetés



Népszerű cikkek