Nem, nem kell megijedni!
Nem cseréljük le a húsvéti nyuszit, csak segítünk neki!
Ebben a tojásfestős, ünnepre készülős időszakban, bizony elkél neki egy adag segítő kéz és mancs, mi pedig ott segítünk, ahol tudunk!
A játék komolysága a gyermeki játék jellemzője.
Ez azt jelenti, hogy a gyermek olyan mélyen éli át a játékot, hogy azonosul az abban előforduló szerepekkel, tevékenységekkel, szabályokkal. Komolyan veszi azokat. A tárgyak ilyenkor abban a minőségükben élnek, amelyet a játékban betöltenek. Ezt a feladattartást a gyermek a felnőttektől is elvárja. Kutyás foglalkozásainkon rendszeresen játszunk szerepjátékokat, csapatépítő játékokat, amelyben mindenki részt vesz és a kutya vagy egyenrangú játékosa, vagy főszereplője a játéknak. Így húsvét táján a zaklatott, kapkodó nyuszinak szoktunk segíteni, összeszedjük az elhullajtott tojásokat, egyeztetjük a fényképükkel, akár alá-fölé, vagy mellé is tehetjük. Így egyszerre fejlődik az éntudatunk és a térbeli tájékozódásunk és a szókincsünk is.
Képességek és részképességekAz óvodában és a kisiskoláskorban a fő tevékenység a játék. Bármit is játszanak a gyerekek, annak fejlesztő értéke lesz számukra. Legfontosabb azonban a sok mozgás, a nagymozgások fejlesztően hatnak például a finommozgásokra is. Bizonyos képességek, részképességek megfelelő fejlettsége elengedhetetlen az iskolakezdésre. Erre törekeszünk az óvoda nagycsoportjába járó gyermekeknél is, amikor is preventív jelleggel elkezdjük a fejlesztő munkát ahhoz, hogy az iskolába kerülés idejére megfelelő szintre kerüljenek a tanuláshoz szükséges részképességek. A kutyás foglalkozások a játékos tanulásra alapulnak, amelyben a legkedvesebb játszótársunk maga a kutya. A kutya olyan motiváló jelleggel bír, akinek a kedvéért még a nehéznek tűnő játékos feladatok is könnyen leküzdhetőek! Nincs is annál nagyobb öröm, amikor pórázon vezetve haladunk végig egy akadálypályán kedvenc négylábú barátunkkal!
Beszédhiba, olvasás, tanulásA beszédhibás gyermeknek az olvasás, az írás, a fogalmazás és minden tantárgy tanulása nagyobb nehézséget jelent. Ezért kiemelten fontos a nevelés-oktatás folyamatában a gyermekek beszédfejlődésében mutatkozó zavarok minél korábbi felismerése és kezelése.
Mennyiségek érzékeléseA diszkalkúlia veszélyeztetett gyerekeknél nehezen alakul ki a mennyiségi fogalom, nehezen tudnak összehasonlítást végezni különböző tárgyak mennyiségi viszonyai között (több, kevesebb, ugyanannyi), nehezen tudják a memóriájukban raktározni a számokat, könnyen keverik az akusztikusan vagy vizuálisan hasonló számokat. Kutyás foglalkozásainkon rendszeresen fejlesztjük a számolási készségeket. Mennyivel szerethetőbb a kutyussal együtt számolni, a kutyusnak annyi jutalomfalatot leszámolni és odaadni, amennyit mondanak? Ugyanazokat a feladatokat játszuk, amivel a mindennapokban találkoznak, de kutyás játékká varázsolva mindez hibátlanul megoldható, sok-sok nevetéssel kísérve.
IskolakezdésAz iskolakezdés nagy váltás a gyermekek életében. A játékosságot felváltja a teljesítményközpontúság, elkezdődik a tanulás folyamata - és megjelenhetnek olyan problémák, amelyekre nem is gondol a szülő. Már óvodás korban észrevehetők olyan figyelmeztető jelek, amelyek jelezhetik a későbbi tanulási problémákat. Ahhoz, hogy az évek során ne legyen egyre nagyobb a lemaradás, már az óvoda nagycsoportjában, illetve az első osztályban különböző megfigyeléseket tesznek a szakemberek annak érdekében, hogy a felmerülő problémákat időben kezelhessék. A kutyás foglalkozásaink is ezeket a részképesség zavarokat segítik kiszűrni, illetve a már meglévő problémák játékos fejlesztésében és a kialakult szorongásoldásban nyújt segítséget a kutya.
Kutyás terápia tanulási zavarok eseténA kutyás terápia kitűnően alkalmazható tanulási zavarok terápiájában (diszlexia, diszgráfia), egyéb érzékelési- észlelési funkciózavaroknál. A memóriafunkciók, a figyelem tartóssága, a koncentrálóképesség, beszéd, de pl.: a térérzékelés, távolság becslése is jól fejleszthetők. A kutya segít a fesztelen, laza légkör megteremtésében. Jelenléte a gyermek figyelmét nem tereli el, sokkal inkább pozitívan befolyásolja a koncentrálóképességét. Ilyen légkörben a gyermek nem gondol görcsösen a terápiás célra, hanem nyugodttá válik, és a kutya közeledését is nyugodtan, örömmel fogadja, jutalomként értékelve azt.
Szülőktől kapott jelzésekÖnmaga és a világ megismeréséhez és megértéséhez a szülőktől kapott jelzéseket használja fel a gyermek. A szülők részéről áramló figyelem, megerősítés, biztatás, elfogadás, vagy éppen ellenkezőleg, elutasítás és negatív hozzáállás felhasználásával, értelmezésével, azokra válaszképpen, fejlettségi szintjének megfelelően, a gyermek igyekszik megérteni, a maga számára a világot, és azt, hogy milyen eszközökkel és módszerekkel tud majd ebben a világban boldogulni, helyét megtalálni. Segítsünk nekik, hogy könnyebben találjanak rá a helyes útra!
- Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat
- Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat