18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Vállalkozás indítása – Így nem rontod el már az elején!

Megosztás
Pay

Egy vállalkozás indítása nem azzal kezdődik, hogy elmegyünk egy ügyvédhez és bejegyztetjük a céget, vagy belépünk a webes ügysegéden és elindítjuk az egyéni vállalkozásunkat. Ez már körülbelül az utolsó, technikai lépés! Így ne rontsd el már az elején!


Az ötlet
Mielőtt vállalkozás indítunk, szükségünk lesz egy vállalkozói ötletre, mi az a termék vagy szolgáltatás, amit értékesíteni szeretnénk. Ki kell deríteni, hogy amivel foglalkozni szeretnénk, az másoknak egyáltalán kelleni fog-e, azaz fel kell térképezni a piacot, hogy mit szólnak hozzá. 

Piackutatás egyszerűen
Ehhez kiváló lehetőséget adnak az internet lehetőségei. Kezdetben lehet egy blogunk, ahol leírjuk, hogy miről szól a mi tevékenységünk, mitől vagyunk szebbek, jobbak, mint a konkurencia, mi az a hozzáadott érték, amiért tőlünk érdemes vásárolni.
Lehet Facebook oldalunk, csoportunk, ahol követőket gyűjthetünk és megkérdezhetjük tőlük, mit szólnak ahhoz, amit csinálunk, mit kellene máshogy csinálni, mi az, amit még szeretnének tőlünk látni. 

Amennyiben olyan termékekkel foglalkozunk, amelyekhez jó fotókat is tudunk csinálni, felrakhatjuk az instagramra, pinterestre, ezek mind ingyenes lehetőségek, és általuk meg tudjuk mutatni a világnak, hogy létezünk.

Árképzés
Amennyiben úgy gondoljuk, hogy lenne igény arra, amit csinálunk, akkor be kell lőni az árat. Ez már egy picit nehezebb dolog lesz.
Figyeljük a konkurenciát, neki milyen árai vannak, hogyan adja el a termékeit, mi az, amit mi még hozzá tudunk tenni, amit ő nem.
Fontos, hogy elmondjuk jövendőbeli vevőinknek, miért lesz neki jó, ha tőlünk vásárol. 

Nem jó megoldás
Nem jó megoldás, ha egyszerűen csak olcsóbban adjuk a terméket, szolgáltatást, ez hosszú távon csapdába vezet. 



Inkább
Inkább adjunk hozzá valami pluszt, amit a többiek nem. Ezután jön az, hogy ki kell számolni, mennyibe kerülne a vállalkozás beindítása és működtetése. Ha például otthon - akár munka mellett, akár kismamaként szeretnénk valamilyen kiegészítő pénzt keresni, akkor is lesz költségünk vele. Tegyük fel, hogy kisbabáknak varrunk ruhákat, és ezeket szeretnénk webshopon keresztül értékesíteni.
Fel kell deríteni, mennyibe kerül egy varrógép, tű, cérna, a kisruhákhoz az anyag, olló, tépőzár stb. Ezekből már lehet, hogy van is otthon valamennyi, de azért azt ne felejtsük el, hogy ezek elhasználódnak, elfogynak, azaz a pótlással is tervezni kell. 


Számolni
Ezután ki kell számolni, mennyibe fog kerülni egy havi működés. A varrógépet ugye ide már nem számoljuk bele, mert az az indulási költségnél benne van, de az anyagok, szerszámok, stb., amiket pótolni kell, azokat számításba kell venni.
Számolni kell könyvelővel, adóval, bankköltséggel, postaköltséggel stb. Ha szeretnénk egy webshopot, ahhoz honlap is kell, ezt lehet csináltatni is és bérelni is, ez attól függ, mennyi pénzünk van az elején.
A honlap az indulási költség része, de a fenntartása, karbantartása már a működő költségek közé tartozik. 

Attól még nem fognak….
Attól, hogy van egy blogunk, honlapunk, webshopunk, még nem fognak ömleni a jelentkezők, szükség lesz hirdetésre.
Vannak ingyenes hirdetési lehetőségek az interneten, de azért ezek hatékonysága megkérdőjelezhető, azaz biztosan szükségünk lesz hirdetésre. Ennek a költsége akár jelentős is lehet, de ha jól csináljuk, visszahozza az árát.
Ezt nem javaslom egyedül, ehhez kérjük inkább szakértő segítségét, ami nyilván nem ingyen lesz, de jó esetben visszahozza az árát.

Na, ha ezek a költségek megvannak, akkor meg kell nézni, milyen árral kalkuláltunk, és az az ár vajon fedezni fogja-e a felmerülő költségeinket?
Amennyiben nem, akkor kezdjük újra a tervezést, tudunk-e magasabb árat, vagy kisebb költséget valahol? 


Amikor jól kalkuláltál és számoltál
Ha viszont jók a számok, azaz a bevétel több mint a költség, na akkor lép be a képbe, hogy elmegyünk egy könyvelőhöz vagy adótanácsadóhoz, milyen vállalkozási formát és milyen adózást válasszunk.
De ez majd egy következő bejegyzés része lesz.

Szilágyi Anita
közgazdász, mérlegképes könyvelő, adótanácsadó

A Vállalkozás Okosan egy iránytűhöz hasonlító vállalkozás, ami utat mutat, ha elakadsz a vállalkozásindítás rögös útján. 
Nem kész megoldásokat mondunk, hanem útbaigazítunk, merre találod a „bölcsek kövét”.
Gyakorló kisvállalkozóként végig jártuk azt az utat, hogyan lehet elindítani egy vállalkozást, amit hibákat elkövettünk, abból tanultunk, és a tapasztalatainkat szeretnénk átadni azoknak, akik most tervezik, hogy vállalkozást indítsanak. 
Szolgáltatásaink közé tartozik a vállalkozás indítási tanácsadás, üzleti terv készítés és vállalkozói képzés.

Ahol megtalálsz minket


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat