18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Nap végére feldagad lábunk?-Tippek és gyakorlatok

Megosztás
Egészség

Mutasd a lábad! Egy meleg nap végén forrónak és feldagadtnak érezzük lábainkat? Ezen nem kell meglepődnünk. Lábaink erei a meleg hatására kitágulnak, mert szükségük van szöveteinknek a folyadék utánpótlásra. Amint hűvösebb hőmérsékletet érzékel lábunk az erek elkezdenek szűkülni, a véráramlása lelassul, mert a nyomás csökken. Így a dagadás is elmúlik. Általában reggelente érezzük lábainkat a legkönnyebbnek. De ennek nem kell mindig így lennie.


Mutasd a lábad!

Egy meleg nap végén forrónak és feldagadtnak érezzük lábainkat?

Ezen nem kell meglepődnünk. Lábaink erei a meleg hatására kitágulnak, mert szükségük van szöveteinknek a folyadék utánpótlásra. Amint hűvösebb hőmérsékletet érzékel lábunk az erek elkezdenek szűkülni, a véráramlása lelassul, mert a nyomás csökken. Így a dagadás is elmúlik. Általában reggelente érezzük lábainkat a legkönnyebbnek. De ennek nem kell mindig így lennie.

Most megmutatjuk az okokat és tippeket adunk, hogy lábaink mindig karcsúak és szépek legyenek a nap minden szakaszában.

Masszázs csökkenti a nyomást

Kezdjük lábunk masszírozását a reflexzónáknál, melyek nem csak lábunkra lesznek jó hatással, hanem egész testünkre kisugároznak. Ezen túlmenően a masszázs ellazít és serkenti a véráramlást.

Gyógyszertárban kapható úgynevezett masszázs zokni, mellyel könnyen megtalálhatjuk a megfelelőpontokat.

Magnézium

Gyakran bizsereg lábunk? Ez könnyen előfordulhat magnéziumhiány esetén.

Korábbi cikkünkben írtunk a lábgörcs okairól és kezeléséről.

Együnk naponta zöld leveles zöldségeket, mint a saláta, spenót, mert ezek tartalmazzák a kellő mennyiségű ásványi anyagokat.

Lábfürdő fájdalom ellen

Könnyű illóolajjal kevert lábfürdő segíthet a fájdalom csökkentésében. Olaj helyett teafüvet is használhatunk, melyet leforrázunk, hagyunk kihűlni és lábunkat 15 percig belemártjuk. Növények közül a kamilla és a levendula hatékony lehet.

Amit azonnal megtehetünk

Sokáig dolgozunk? Nem csoda, hogy estére lábunk sajgóan fáj.

Masszírozzuk meg lábunkat akár munkahelyünkön egy félre eső részen. Kezdjük a lábujjainkkal. Minden nyomáshoz használjuk a középső és hüvelykujjunkat. Körkörös mozdulatokkal haladjunk lábujjunk tövétől egészen lábujjaink hegyéig, majd teljes tenyerünkkel simítsuk végig lábaink oldalsó részét. Masszírozáshoz használhatunk nyugtató krémet, mely hamar felszívódik.

Vitalizáljunk citromolajjal

Reszeljük le egy citrom héját, keverjük el 100 ml mandulaolajban, majd öntsük egy üvegcsébe. Sajnos annyi hátránya van, hogy 3 napig hűvös, sötét helyre kell tenni, de a hatás megéri a várakozást. Íy viszont mi magunk készíthetjük el. Masszírozzuk vele esténként fáradt lábainkat.

Fel a lábakkal

Fájós és dagadós lábak esetén, igyekezzünk minden lehetőséget kihasználni, hogy lábainkat magasabbra helyezzük, mint szívünk vonala. Így ugyanis a vér el tud kezdeni szívünk irányába áramolni, és csökkenni fog lábunk feszülése. Akár tévénézés közben, vagy egy nyugalmas percben még munkahelyünkön is kipróbálhatjuk.

Mozgassuk lábainkat

Mint az a fotón is látható, ebben a helyzetben nem tudjuk lábainkat szabadon mozgatni, ráadásul a jobb láb nyomást gyakorol a ballra. Tilos lábainkat összekulcsolni, vagy a szék lábához feszíteni, mert az erek összenyomódnak és vérkeringésünk éppen a fájó lábunknál nem lesz kielégítő.
Próbáljuk ki! Térdből mozgassuk akár az íróasztalunk alatt lábainkat körkörösen. Nagyon hatékony ez a gyakorlat, mert igen erősen stimulálja a vérkeringést.

Lélegezzünk hasunkba

Vérkeringésünk felgyorsíthatja a mély lélegzet, mikor is a levegőt hasüregünkbe lélegezzük. Mjad kifújjuk, és hasunk ismét lapos lesz. Hasunkba beszívva a levegőt, a folyadékot felfelé szívja szervezetünk és szintén csökkenti lábunkon a nyomást.

Ereink edzése

Tegyünk kavicsokat egy dobozba és vigyük magunkkal munkahelyünkre, de akár otthon is elvégezhetjük ezt a gyakorlatot. Tegyük le a kavicsokat és álljunk rá, majd lábujjainkkal próbájuk meg elérni az egyes kavicsokat. Mindezt természetesen mezítláb tegyük. Ez a gyakorlat stimulálja csak igazán vérkeringésünket. Lehetőleg reggel és eset is végezzük el gyakorlatunkat a kavicsokkal. Minden alkalommal 5 percig. Ennyi éppen elégséges.
 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat