18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Éhségérzet csökkentő tippek

Megosztás
Egészség

Kiadós ebéd után szinte azonnal ránk tör a semmihez nem hasonlítható éhségérzet? Ez többször is előfordul? Pár apró trükkel csökkenthetjük éhségérzetünket. Meglátunk egy zacskós édességet, esetleg éppen mellettünk van és nem tudjuk megállni, hogy ne együnk belőle. Sokan képesek az egész lakást átkutatni, csak hogy találjanak valamilyen elrejtett finomságot. Van, aki képes megállni, van, aki nem. Ez nem feltétlenül csak és kizárólag akaraterőnkön múlik. Szervezetünk ugyanis így jelzi, hogy vércukorszintünk ingadozik és éppen alacsonyan áll a mutató.


Kiadós ebéd után szinte azonnal ránk tör a semmihez nem hasonlítható éhségérzet?

Ez többször is előfordul?

Pár apró trükkel csökkenthetjük éhségérzetünket.

Meglátunk egy zacskós édességet, esetleg éppen mellettünk van és nem tudjuk megállni, hogy ne együnk belőle. Sokan képesek az egész lakást átkutatni, csak hogy találjanak valamilyen elrejtett finomságot. Van, aki képes megállni, van, aki nem. Ez nem feltétlenül csak és kizárólag akaraterőnkön múlik.

Szervezetünk ugyanis így jelzi, hogy vércukorszintünk ingadozik és éppen alacsonyan áll a mutató.

De ez a helyzet akkor sem tartható!

Vigyázzunk, amikor éhségérzetből eszünk, mert ez étvágyunkat csökkenti ugyan, de éhségérzetünket nem.

Az alábbi módszerekkel megszüntethetőek ezek a drasztikus ingadozások és a hirtelen megjelenő farkas éhség.

Szeretjük a piros színt?

Együnk lassan

Együnk lassan, mert a teltségérzet időben eltolódik körülbelül 20 perccel. Emiatt ehetjük túl magunkat, mert miközben mi éhségünkben habzsoljuk az ételt, gyomrunk telik, de agyunk még nem érzékeli. Jó megoldás szilárd ételek mellé pár kanál folyadékot is elfogyasztani. Ez lehet leves, víz.

Gondoljunk az édességekre naponta legalább harmincszor

Valóban helyettesítheti a gondolat a valódi édesség bevitelét? A Carnegie Mellon University Pittsburgh/USA   kutatói tesztelték ezt a lehetőséget. Azoknál, akik legalább harmincszor gondoltak tudatosan az édességekre naponta, amikor azokat valóban eléjük tették, csak fele annyi mennyiséget kívántak megenni, mint azok, akik nem gondoltak rá.

Igyunk vizet

Étkezés előtt 5-10 perccel a vízivás csökkentheti az étvágyat. Ezt megtehetjük akkor is, amikor ránk tör a farkas éhség. Ne akkor együnk azonnal, mert ez a legrosszabb, amit tehetünk. Szintén kutatások igazolják (Virginia Tech in Blacksbury/USA), hogy akik étkezés előtt megittak egy korsó vizet, sokkal kevesebb ételt fogyasztottak el, míg jóllakottnak érezték magukat. Ezzel a módszerrel kevesebb kalória bevitel mellett érhető el a jóllakottság érzete. Különösen túlsúlyos emberek életmódváltásába építik be ezt a módszert.

Telítettségérzetet segítő ételek

Építsünk be napi főétkezésinkbe olyan élelmiszereket, melyek kifejezetten jóllakottá tesznek bennünket. Ezek az élelmiszerek ugyanis stabilan tartják a vércukorszintet. Ilyen ételek például a burgonya és a bab. A burgonya klasszikus köretként ismert, pedig fantasztikusan ízletes főételek készíthetőek belőle. Burgonya „krumplival”. Sült burgonya burgonyapürével. Érdekesség, hogy jóllakottság mellett minimális kalóriát juttat szervezetünkbe. 100 g burgonya 70 kalóriát tartalmaz, mégis megtölti gyomrunkat és segít stabilan tartani vércukorszintünket.

Piros ételek

Ez igazán érdekes megfigyelés, amit a Mannheim-i kutatóintézetben vizsgáltak. A piros ételek csökkentik az éhségérzetet?  Hogyan?

Mint sok minden, ez is agyunkban dől el, méghozzá tudat alatt.A kutatás azt vizsgálta, milyen mennyiséget fogyasztanak a vizsgált alanyok fehér, kék és piros vagy vöröses árnyalatú ételekből. Az eredmény megdöbbentő volt. Míg a fehér és kék ételekből a vizsgált személyek átlagosan majdnem a teljes adagot elfogyasztották ahhoz, hogy jóllakjanak (ugyan olyan mennyiségek mellett), addig a piros árnyalatú ételekből bőven elég volt a kétharmada is. Ennek oka nem másban keresendő, mint elménk működésében. A piros ételekre ugyanis úgy reagál agyunk, mint a piros lámpára. A piros =STOP. És még egy érdekesség, ami megmosolyogtató, mégis igaz, hiszen ez is a kutatás része volt, hogy piros vagy bordós szemüveg is segítségünkre lehet étkezés közben. A vizsgált személyeken kipróbálták ezt is. Hiszen csak kevés étel színe piros. 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat