Mostanában nagyon sokakat foglalkoztat az a téma, mely nem más, mint a saját vállalkozás.
Sok sikeres embert láthatunk magunk körül, és legalább ugyan ennyit, akinek nem sikerült a saját vállalkozás.
De a szándék sokakban megvan, még ha nem is tudatosan, de a gondolat már megfordult a fejükben.
Kellene valamit csinálni, ami csak a sajátom, nem függeni senkitől, és végre lehetnék a magam ura.
Még akkor is előkerül ez a téma, amikor valakinek van állása, mert sosem lehet tudni, meddig maradhatunk munkahelyünkön, meddig lesz életképes az a cég, ahol dolgozunk.
Tehát másoktól függünk.
Ma már egy ki nem fizetett, nagyobb összegű számla is komoly likviditási problémákat, adott esetben működésképtelenséget okozhat egy cég életében.
És ott vannak azok, akik már régóta keresnek munkát, ám mégsem találnak.
Ma már egyre többen keresik munka mellett a mellékes lehetőségeket is.
Ám nem csak ez sarkallhat valakit arra, hogy saját vállalkozásba kezdjen.
Hanem a folyamatosan előkerülő jobbnál jobb megoldási lehetőségek is vezethetnek oda, hogy valaki azt mondja, itt nem tudok fejlődni, ha ez a sajátom lenne..
Ha ez a sajátom lenne…
És igen, ez az, ami sokakat arra sarkall, hogy megpróbálják.
Az élet nem csak fekete és fehér színekben létezik, mint ahogyan egy saját vállalkozás sem.
Nem feltétlenül kell arra gondolni, amire most szinte mindenki, aki éppen a cikket olvassa:
Van egy igen sikeres ember, aki nem más, mint Mark Zuckerberg a Facebook alapítója, és van egy nagyon is ide illő mondata:
El kell kezdeni valahogyan, és az események majd adják, mi lesz a következő lépés, amivel előre haladhatunk.
De mit csináljunk?
Mert ez a következő jogos kérdés.
Mi jut eszébe legtöbbünknek?
Olyat kellene csinálni, ami még nincsen. De mi az, ami még nincsen?
Rossz irányban indulunk el, amikor azt mondjuk, hogy sok pénz kell, olyan ötlet kell, ami még nincsen.
Bár az sem rossz, ha olyanba tudunk belekezdeni, ami még nincsen, de ez nem jelenthet megoldási lehetőséget a többség számára.
Sokszor az ötlet ott hever előttünk, csak túlbonyolítjuk a megvalósítást. A legtöbb sikeres ember is kicsiben kezdte, próbálkozott, és ha ma visszagondol a kezdetekre, akkor jót mosolyog magán, milyen egyszerű ötletekkel is indult el azon a bizonyos úton.
Először is, nézzük meg, és gondoljuk át, mivel foglalkozunk szívesen, mi a kedvenc időtöltésünk, és mi az, amiben szinte naponta lennének új ötleteink.
Nem feltétlenül nekünk kell feltalálnunk a spanyolviaszt!
Most ne azzal töltsük első lépésként az időket, mi kellene hozzá! Csak a kedvenc dologra koncentráljunk!
Amikor ez megvan, üljünk össze ismerősökkel, barátokkal, és mondjuk el nekik, mit szeretnénk megvalósítani. És kérjük meg őket, de lehet, nem is kell majd kérnünk, hogy mindenki tegye hozzá az ismeretségi körében azt, ami minket segíthetne. És megint visszakanyarodunk a csapatmunkához, és az alázatossághoz. Egyedül biztosan nem leszünk képesek megvalósítani az ötletünket.
Itt most csak annyi ízelítő belőle, hogy a válság hatására - amikor sok ember került a tönk szélére és küzd a talpra állásért és a talpon maradásért - mennyire megváltoztak az emberi kapcsolatok, és mennyire összetartóak lettünk. Sok ismeretség alakult barátsággá, barátságok mélyültek el még jobban. Ennek a visszája is igaz, miszerint, sok ember tűnt el körülöttünk, mert az a kapcsolat felszínes volt. Tehát letisztulni látszanak az emberi kapcsolatok.
Természetesen, kivételek mindig vannak és lesznek is.
Jogos a kérdés, hogyan csináljunk bármit is munka mellett.
Pedig megoldható, csak kitartás és elszántság kell hozzá.
Addig nem állhatunk fel munkahelyünkről, amíg ki nem tudunk annyi pénzt termelni a saját vállalkozásunkból, amennyit fizetésként, vagy legalábbis nagy részét, haza nem tudjuk vinni.
De szorgalommal, barátok, ismerősök segítségével megoldható, és szépen lassan elkezdhetjük járni a saját utunkat.
Nézzük meg, mennyi cukrászda található lakóhelyünk környeztében, és még sorolhatnánk az iparágakat, melyekből számtalan megtalálható egy adott kerületen belül is.
És ott vannak az online vállalkozások is.
Mégis megélnek egymás mellett, mert mindegyik tud olyat nyújtani a vevőinek, ami számukra megfelelő, pedig nagyjából hasonló termékekkel, szolgáltatásokkal foglalkoznak.
De amit csinálunk, azt igyekezni kell a legjobb tudásunk szerint tenni, és értéket alkotni!
És nem is kell a tökéletes végkifejletet megvárni, hanem el kell kezdeni, csinálni, kapcsolatokat építeni, és így haladhatunk előre.
- Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat
- Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat