Mindegy mi a foglalkozásunk, ám az koránt sem mindegy, minden nap találunk-e egy hajtó erőt, ami előre visz minket.
Mindenkinek vannak jobb és rosszabb időszakai munkahelyén, de mi most segítünk, hogy nehezebb időszakokban is kellően lelkesedni tudjunk.
Milyen jó is lenne, ha sok hosszú hétvégét tölthetnénk el családunk társaságában. És milyen nehéz egy ilyen több szabadnapból álló pihenés után visszamenni dolgozni munkahelyünkre. Sokszor már egy normál hétvége után sincsen sok kedvük hétfőn bemenni dolgozni.
Minél kevésbé akarjuk, annál nehezebbek lesznek ezek a napok.
Sok frusztráció, stressz, és ezzel azonosítjuk sok esetben munkahelyünket.
Nézzük meg, milyen tippek és módszerek segíthetnek a hétköznapokban jó kedvvel munkába indulni, és egy munkanapot üdén eltölteni.
Ez azt jelenti, hogy alaposan ellenőrizzünk le minden kapott e-mail-t, és a benne szereplő feladatokat, illetve azt, hogy az elkészített anyagunk hibátlan-e. Egyszerűen különítsük el időt erre a területre, amikor csakis ellenőrzünk. Nem feltétlenül kell minden e-mail-re és sms-re azonnal válaszolnunk, esetleg meggondolatlanul, vagy felkészületlenül. Ez az egyik frusztráció forrás, amire sokan nem is gondolnak, csak akkor eszmélnek, amikor teljes káosz lesz a napjuk.
El kell fogadnunk, hogy emberek vagyunk és hibázhatunk néha. Csak azok tanulnak, akik dolgoznak, és közben hibáznak. De ettől fejlődünk, és ezt így is kell elfogadnunk.
Nem szégyen azt mondani, hogy "elrontottam", de megvan, hol, és kijavítom.
Ez egy téves beidegződés a legtöbb emberben, miszerint ha egyetlen hibát is vét, máris oda lesz az állása.
Nem létezik a földön olyan ember, aki még soha életében nem hibázott munkája során.
Egyedül nem válthatjuk meg a világot, ezért igyekezzünk a csapat része lenni. Legyünk azok, akik rávesznek másokat például egy közös ebédre, vagy egy apró figyelmes kedvességre kollégájuk születésnapjára.
Ez egy kohéziót épít ki, és felszabadulttá teszi a munkavégzést.
Lesz miről beszélni a munkán kívül is kollégáinkkal, mert nem szabad elfelejtenünk, életünk nagyobb hányadát töltjük munkahelyünkön, mint családunk körében.
Még akkor is sokan elfelejtik ezt az egy szót, amikor nyilvánvaló lenne, pedig egy egyszerű szó: KÖSZÖNÖM!
Megköszönhetünk egy helyettesítést, míg mi beteg voltunk, vagy nyaraltunk.
Ne felejtsük el megköszönni a kapott segítséget. Most sokan úgy gondolják, hogy azért vannak többen egy osztályon, hogy helyettesíthessék egymást ilyen helyzetekben, és ez evidens. De az már koránt sem, hogy kollégánk milyen lelkesedéssel teszi ezt meg nekünk.
Nevessünk esetleg a lehetetlen helyzetekben is, ugyanis endorfint szabadít fel agyunkban, és ezáltal hangulatunk is jobb lesz. Arról nem is beszélve, hogy egy nő kedves mosollyal bármit elérhet.
Egy mosoly, sok ajtót kinyithat.
Mennyivel egyszerűbb így!
Nem feltétlenül kell sivárnak lennie íróasztalunknak munkahelyünkön. Nem mindegy, mit nézegetünk napi 8-10 órában.
Legyen asztalunk tiszta, tegyünk rá legalább egy virágot, és ne felejtsünk el személyes tárgyaink közül is bevinni magunkkal munkahelyünkre. Ez egy bensőséges légkört teremt, ami szintén javítja hangulatunkat, segít koncentrálni feszített munkatempó esetén is.
Az elismerés mindenkinek jól esik, és nem marad viszonzatlan, min ahogyan a "bemártás" sem. Inkább szerezzünk „társakat”, mintsem ellenségeket munkahelyünkön.
Főnökeink kérdésére kollégánkkal kapcsolatban, ha csak nem kirívó esetről van szó, nyilatkozzunk pozitívan. Ismerjük el mások érdemeit mások előtt is.
Ezeket az tippeket megfogadva, márhetek alatt javíthatunk munkahelyünk megítélésén, még akkor is, ha a változás saját magunkban ment végbe.
- Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat
- Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat