18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Mégsem fogyaszt a zöldség és gyümölcs?

Megosztás
Életmód

A zöldségek és gyümölcsök jót tesznek egészségünknek, de nem biztos, hogy segítenek a fogyásban. Talán észrevettük, hogy társadalmunk afelé halad, miszerint visszatérünk a természetes alapanyagokhoz a konyhában is.  Széles körben elterjedt elmélet, miszerint a minél több zöldség és gyümölcs fogyasztása segíti fogyásunkat, segít fenntartani testünk súlybeli és egészségi állapotát. Abban mindenki egyetért, hogy a zöldség és gyümölcsfogyasztás jót tesz szervezetünknek, de abban már korántsem, hogy testsúlyunkat is csökkentené.


A zöldségek és gyümölcsök jót tesznek egészségünknek, de nem biztos, hogy segítenek a fogyásban.

Talán észrevettük, hogy társadalmunk afelé halad, miszerint visszatérünk a természetes alapanyagokhoz a konyhában is. 

Széles körben elterjedt elmélet, miszerint a minél több zöldség és gyümölcs fogyasztása segíti fogyásunkat, segít fenntartani testünk súlybeli és egészségi állapotát.

Abban mindenki egyetért, hogy a zöldség és gyümölcsfogyasztás jót tesz szervezetünknek, de abban már korántsem, hogy testsúlyunkat is csökkentené.

Még mai nap is sokan esznek zsíros, sós, vagy éppen túlcukrozott ételeket, mindemellett kevés zöldség és gyümölcs kerül a napi menübe.

Szinte az egész világon népbetegségnek nevezhető a testsúlyfeleslegből adódó betegségek elterjedése.

Különösen a fejlett országokban nő azoknak a száma, akik túlsúlyosak, táplálkozási zavarokkal küzdenek, emiatt a tudósok sok ország estében elhízási járványról beszélnek.

Ezzel párhuzamosan társadalmunk is változik, miszerint régen sokkal kevésbé tolerálták az emberek azokat, akik jelentős testsúlyfelesleget cipelnek magukon. Ez mára megváltozni látszik, hiszen arányait tekintve több az elhízott ember, mint a normál testsúllyal rendelkező. Ez az elfogadás jelenthet megalkuvást is, de ettől még a probléma megmarad.

Még nem jött el az idő, amikor az számít majd kirekesztettnek, aki normális alkatú, de a tendenciát megfigyelve, pár évtized és ez is bekövetkezhet, ha csak nem talál a tudomány valamilyen megoldást erre a problémára.

Tudósok számtalan vizsgálatot végeztek alultáplált és túlsúlyos embereken, akiknél azt kutatták, milyen egészségi állapotuk. Attól, mert valaki alultáplált, nem feltétlenül betegségekre fogékonyabb, mint azok az emberek, akik túlsúllyal küzdenek. Lehet, hogy a felesleges zsírréteg nem véd meg minket a betegségektől?

A kutatások eddig azt igazolják, hogy sokkal súlyosabb egészségügyi problémákat eredményez az elhízás, mint az alultápláltság.

Kutatások jó eredményeket és pozitív változásokat mutatnak egészségi állapot területén, amennyiben fogyókúrához nem feltétlenül csak zöldségeket és gyümölcsöket hívunk segítségül. Így ugyanis egyoldalú lesz táplálkozásunk, és a zöldségek, gyümölcsök ugyan sok vitamint tartalmaznak, mégsem eleget. Egészségi állapotunk jobbá tétele érdekében mindenképpen szükségünk van ezekre az élelmiszerekre is, de másra is.

Sokan élnek abban a tévhitben, miszerint csak zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztva tartósan, nagy mennyiségű túlsúlytól lehet megszabadulni. Ez tévedés!

Több tanulmány ugyanis rámutatott, hogy a zöldségek és gyümölcsök semmilyen hatást nem gyakorolnak fogyásunkra.

A fogyás egyszerűen annak köszönhető, hogy az étel mennyiségét lecsökkentették.

Az University of Alabama at Birmingham kutatói azt tanácsolják, hogy étkezzünk vegyesen, de a mennyiségeket szépen fokozatosan csökkentsük le.

Ez segíthet a fogyásban.

Hogyan?

Úgy, hogy szervezetünk megtanulja a kisebb mennyiségeket, és egy idő elteltével ugyan úgy jóllakottnak érezzük magunkat majd, de a kalória bevitel lecsökkent, viszont a táplálék összetétele változatos maradt.

A hirtelen ételmegvonás éhségérzethez vezethet, amitől csak még jobban fogjuk kívánni az ételt.

Milyen mennyiség ajánlott felnőtteknek naponta zöldségből és gyümölcsből?

1,5-2 csésze gyümölcs, 2-3 csésze zöldség. A csésze mérete 250 ml.

Ezen mennyiségek mellett fogyasszunk rostban gazdag élelmiszereket és zsírmentes, sovány húsokat.

Azért van szükség a változatos táplálkozásra, mert energiaszükségletünket fedeznünk kell, amit csak zöldségekből és gyümölcsökből nem pótolhatunk szervezetünk számára.

Ennél természetesen jóval összetettebb és bonyolultabb folyamatról van szó, amit a kutatók folyamatosan vizsgálnak, mert a jelenlegi állapot, miszerint az emberi társadalom közel kettőharmada túlsúlyos, semmilyen jó végkimenetelhez nem vezet.

A fogyókúrának és a táplálkozásnak gazdasági kihatásai is vannak, melyek elsősorban a csökkent munkaképességben jelentkeznek, utána következik a betegellátási rendszer, végezetül a gazdaság termelékenysége.

Már maga a fogyókúra is kihatással van erre a bonyolult és egymásra épülő rendszerrel, hiszen a drasztikus fogyókúrát követő esetleges többszörös súlygyarapodás hosszú távon szintén túlsúlyos, és megbetegedésre hajlamos embereket jelent a társadalomnak. Róluk is gondoskodni kell.

Minden drasztikus fogyókúra megboríthatja szervezetünk egyensúlyát, melyet nagyon nehéz visszaállítani, ezért érdemes elgondolkodnunk a táplálék mennyiségének folyamatos csökkentésén, változatos étrend mellett, mint fogyókúrás módszer.

Ez a cikk csak a zöldségek és gyümölcsök oldaláról vizsgálja a testsúlycsökkenés eredményességét, de természetesen a napi rendszeres mozgás is sokat segíthet egészségünk és testsúlyunk egyensúlyának megőrzésében.


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Életmód

Hirdetés




Hirdetés





Hirdetés


Népszerű cikkek