18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Sóvárgunk az édesség után! Mi az oka?

Megosztás
Életmód

Az az igazság, hogy az édesség utáni sóvárgást szinte mindenki ismeri. Tényleg egészségtelen a cukor? Vagy mégsem? Tényleg a cukortól leszünk kövérek? Ezen a kérdésen sokan vitatkoznak. Eddig elég ellentmondásosak a nyilatkozatok. Most viszont lehetséges, hogy fény érkezik sötétségből. Egy egyedi tanulmány, melyet 71 személyen végeztek el, a következőket mutatta ki:


Az az igazság, hogy az édesség utáni sóvárgást szinte mindenki ismeri.

Tényleg egészségtelen a cukor?

Vagy mégsem?

Tényleg a cukortól leszünk kövérek? Ezen a kérdésen sokan vitatkoznak. Eddig elég ellentmondásosak a nyilatkozatok. Most viszont lehetséges, hogy fény érkezik sötétségből.

Egy egyedi tanulmány, melyet 71 személyen végeztek el, a következőket mutatta ki:

A cukor kövérré tesz bennünket. De nem olyan mértékben, mint azt gondoljuk.  A nagymértékű cukorfogyasztás, volt akinél egy héten belül csak 750 g testsúlygyarapodást eredményezett. Ez nem egy kiugróan magas szám.  Az Otagoi egyetem kutatói elismerték, hogy a kutatási időszak viszonylag rövid volt ahhoz, hogy ebből cukorfogyasztási mennyiségekre ajánlásokat tegyenek. Amit viszont biztosan tudnak, az nem más, mint :

A napi kalória bevitelünknek csak 10%-a  ajánlott cukorként bevitelre.

El a kezekkel a cukros üdítőitaloktól, mert azok nem oltják a szomjat, és így rövid időn belül újra megkívánjuk majd.

Délután 16 óra után megkívánjuk a csokoládét! Mégis miért?

Szinte mindenki ismeri ezt az édesség utáni sóvárgást. Úgy ennék valami édeset!

Amennyiben ebédre csak salátát vagy tápértékben szegény ételt fogyasztottunk, úgy nagy valószínűséggel ez a magyarázata.

Egyszerűen keveset ettünk. 

Ez pedig azt eredményezi, hogy vércukorszintünk leesik. Szervezetünk elkezdi sürgetni a cukor bevitelét, és emiatt esszük meg délutánonként, esténként a csokoládét, fagylaltot, cukros nassolnivalókat. Ezektől ugyanis azonnal elkezd vércukorszintünk emelkedni. A fehér kenyér és gyorséttermi ételek is ugyan ezzel a vércukorszint emelő tulajdonsággal rendelkeznek.

Vigyázzunk! 

Ez egy ördögi kör, amibe belekerülhetünk. Minél több édességet eszünk, annál gyorsabban, ismétlődően törhet ránk az édesség utáni sóvárgás.

Ezt a hullámvasúthoz hasonlítható jelenséget mind a vércukorszint ingadozása idézi elő.

Tanulság: Az édesség utáni sóvárgást a nem megfelelő, vagy túl kevés mennyiségű táplálék bevitele okozza. Keveset, minőségben nem túl jó ételt vettünk magunkhoz. A bűnös pedig nem más, mint a fehér lisztből készült élelmiszer és a cukros italok.


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat