18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Sportolás nélkül fogyni – Így tűnnek el a kilók

Megosztás
Életmód

Egészségesen lefogyni. Erre vágyik a nők közel 90%-a. Hogyan lehetne lefogyni mozgás és sportolás nélkül? Erre a kérdésre sokan azt a választ adnák, hogy sehogyan. Pedig ez nem így van. Van, aki ugyan lustaságból nem szeret mozogni, de van, aki egyszerűen teste egészségügyi állapota miatt nem mozoghat (edzhet). Rájuk is gondolni kell. A fogyókúra edzés nélkül is működik, hiszen az élelmiszerek lehetnek a legnagyobb gátjai fogyásunknak. Egyszerű tippek, hogyan hozható egyensúlyba energiaszintünk.


Egészségesen lefogyni. Erre vágyik a nők közel 90%-a. Hogyan lehetne lefogyni mozgás és sportolás nélkül? Erre a kérdésre sokan azt a választ adnák, hogy sehogyan. Pedig ez nem így van. Van, aki ugyan lustaságból nem szeret mozogni, de van, aki egyszerűen teste egészségügyi állapota miatt nem mozoghat (edzhet). Rájuk is gondolni kell.

A fogyókúra edzés nélkül is működik, hiszen az élelmiszerek lehetnek a legnagyobb gátjai fogyásunknak.

Egyszerű tippek, hogyan hozható egyensúlyba energiaszintünk.

Fogyókúra edzés nélkül? Nem is kell mozognunk? Nos, nem ilyen egyszerű a válasz.

A cél az, hogy negatív energiáinkat egyensúlyba hozzuk. Ez vezethet ugyanis a fogyáshoz.

Mi is ez a negatív energia?

Több kalóriát viszünk be szervezetünkbe, mert úgy érezzük, hogy szükségünk van rá, pedig ez jóval több annál.

Normálisan enni és többet mozogni. Vagy kevesebbet enni és elhagyható a sportolás.

A kevés mozgás kiegyensúlyozható egészséges táplálkozással.

A legtöbb  fogyókúra csak rövidtávú sikert hoz. Ez például nem egy fogyókúra program.

Jelen esetben szigorúan be kell tartani a napi háromszori étkezést, és nagyon oda kell figyelni az ebédre.

Aki folyamatosan eszik valamit, az vércukorszintjét abnormálisan magasan tartja, és ez nem fenntartható. A fenntartható szón van a hangsúly.

Ennek következtében az inzulin gátolja a zsírégetést.

Kezdjük a napot egy normál reggelivel(összetett szénhidrátok), amiben van tejtermék, és rost is, majd folytassuk a napot egy normális kalóriamennyiséget tartalmazó ebéddel  és végül fejezzük be a napot fehérjében gazdag vacsorával.

Alapvetően érdemes több egészséges fehérjét fogyasztani és kevesebb szénhidrátot.

A csípős ételek fokozzák az anyagcserét, mint például gyömbér, chili, fahéj, mert ezektől szervezetünk hőt termel, elkezd lebomlani a zsír és elégetjük a kalóriákat.

Diétázás nélküli mindennapok

Aki szeretne edzés nélkül fogyni, mozgást kell vinnie életébe, helyesebben fogalmazva, mindennapjaiba. Ez nem edzsé! Mozgás nem csak edzőteremben képzelhető el, hanem mozgás a séta, ülve végezhető felsőtest átmozgatások is.

Jó ötlet lehet például ebédszünetben kimenni a friss levegőre, de jó időben elő lehet venni a biciklit is. Nem feltétlenül kell naponta több kilométert letekerni, és a biciklizés tetőtől talpig átmozgatja testünket. Leszállhatunk egy megállóval előbb a tömegközlekedésről és az utolsó megállót sétálva tesszük meg munkahelyünkre. Használjunk lépcsőt lift helyett.

Nem is gondolnánk ennyi változtatás, milyen látványos eredményt fog hozni.

Milyen háztartási munkák számítanak mozgásnak?

Ablakpucolás, porszívózás, felmosás, fűnyírás, rendrakás. Ezen feladatok végzése közben is mennek le a felesleges kilók.

Álmunkban fogyni

Az alváshiány megzavarja anyagcserénket. Normálisnak mondható alvásmennyiség nem létezik, mert az emberi szervezettől függ, mennyi alvásra van szüksége. Ez valakinél több, míg másoknál kevesebb, ráadásul nagyban befolyásolja lelki állapotunk is. Stresszes időszakunkban sokkal fáradtabbnak érezzük magunkat és több alvásra van szükségünk, mint egyébként. Átlagosan azonban 7-9 óra alvás ajánlott éjszakánként. Az utolsó étkezés lefekvés előtt legalább olyan fontos, mint maga az alvás.

Lefekvés előtt teljen el majdnem 3 óra utolsó étkezésünktől számítva. Este részesítsük előnyben a fehérjében gazdag ételeket.

Segít a víz fogyásunkat?

Igen! Mindenképpen meg kell inni felnőtteknek naponta legalább 2 liternyit. De nem üdítőt, cukros italokat, csakis vizet. Teát is ihatunk, de ezt is csak cukor és édesítőszer nélkül.

Kutatások igazolják, hogy a reggel éhgyomorra elfogyasztott víz 60-90 percen belül 90%-al több energiát jelent szervezetünknek.

Csökkentsük a stressz mennyiségét, amit könnyű lehet mondani, még nehezebb betartani. Stresszt okoz, ha olyan dolgokon idegeskedünk például, melyekre semmilyen ráhatásunk nincsen. Például munkahelyen, de otthon is előfordulhat ilyen. Stresszt okoz, ha megpróbáljuk kitalálni a bekövetkező eseményeket, bizonyos folyamatok kimenetelét. Ezeket el kell engedni. Próbáljunk meg nem gondolni rájuk, hallgassunk naponta 10-15 percen keresztül meditatív zenét, miközben becsukjuk szemünket. Napi 10-15 perc teljes kikapcsolás.

Fontos!

Fűszeres ételeket, és étrendváltást csak akkor hívjunk segítségül, ha kezelőorvosunk ezt nem tiltja.

A fent leírtak nem fogyókúra programnak felelnek meg, hanem életmódváltásra ösztönözhetnek.  Globálisan kell hozzáállni súlyproblémáink kezeléséhez. 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat