18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

„Csodálatos világ” - Terápiás fejlesztés gyerekeknek kutyusokkal

Megosztás
Kicsi lélek

Elsődlegesen anyaként, pláne gyógypedagógusként élve a mindennapjaimat nagyon fontosnak tartom a saját gyermekeim és a hozzám járó gyerkőcök és családjaik számára azt az értékrendet kialakítani, hogy a sérült emberek egyáltalán és semmiben sem másak, mint mi, sőt, azt gondolom, mi vagyunk sérültek, ha nem tudjuk Őket a maguk tökéletességében elfogadni. Ők igenis élhetnek csodálatos világban, és ebbe a világba érdemes bepillantani. Elfogadás, türelem, szeretet, melyek csak kevés embernek adatnak meg.  


Elsődlegesen anyaként, pláne gyógypedagógusként élve a mindennapjaimat nagyon fontosnak tartom a saját gyermekeim és a hozzám járó gyerkőcök és családjaik számára azt az értékrendet kialakítani, hogy a sérült emberek egyáltalán és semmiben sem másak, mint mi, sőt, azt gondolom, mi vagyunk sérültek, ha nem tudjuk Őket a maguk tökéletességében elfogadni.

Ők igenis élhetnek csodálatos világban, és ebbe a világba érdemes bepillantani.

Elfogadás, türelem, szeretet, melyek csak kevés embernek adatnak meg.

 

Az empátia, -amelynek során képesek vagyunk beleélni magunkat a velünk személyes kapcsolatban lévő egyén érzéseibe, érzelmeibe, lelki állapotába, ezáltal is megérteni vágyait, indítékait akkor is, ha azokat Ő esetlegesen nem tudja tudtunkra adni direkt módon- alapvető pillérre a kutyás foglalkozásainknak. Azt gondolom, hogy felelős szülőként nekem az elsődleges feladatom kialakítani az elfogadás fontosságát a gyermekekben, ezzel is megalapozva bennük a társadalmi integráció alapját. Ehhez persze rögtön játszótársul hívom szőrös barátaimat, akik a legelfogadóbb teremtmények, akikkel valaha dolgoztam.

 

 

 

 

Büszke vagyok rá, hogy tavaly évben is és idén is megünnepeltük mind a Down- szindróma, mind az Autizmus Világnapot! Március 21-én immáron 10. éve tartották meg a Down-szindróma napot. Mivel hozzánk is járnak down-szindrómával élő gyerkőcök, számomra nem volt kérdés, hogy Velük együtt ünnepeljünk, ahogy április 2-án mindannyian kékbe öltözünk a hozzánk járó, autizmussal élő gyermekek és sorstársaik tiszteletére.
 

 

 

 

 

A terápiás kutyák a foglalkozásaink főszereplői; azért hívjuk meg őket, hogy megosszák a gyermekekkel és családjaikkal legértékesebb tulajdonságaikat, amelyek az empátia, az elfogadás, türelem, gyengédség, motiváció, fizikai és pszichikai kapcsolatteremtés, csak hogy néhányat említsünk.
A legkisebbeknél a kutya, mint motivátor a legszembetűnőbb. Kedvenc négylábúnk megérkezésével kíváncsi tekintetek sora várja lelkesen a móka megkezdését, a közös munkát, a játszva tanulást.
Az állatok szerepe a terápiákon, hogy a már kidolgozott, bevált terápiás módszereket színesítjük az állatok jelenlétével (mozgás, figyelem, feladattudat). Az ilyen esetekben kihasználjuk az állatok jelenlétéből fakadó spontán hatásokat, így az adott célcsoport számára ideálisabb terápiás környezetet tud teremteni.

Miért hasznosak az állatok?

Sok esetben azért van szükség az állatok jelenlétére, hogy a gyermek egyáltalán részt vegyen a programban és élvezze a foglalkozásokat, legyen motivációja a feladatok végrehajtására.
A gyerekeknek, a különböző érzelmi, fizikai vagy értelmi problémákkal küszködő legkisebbek számára egy terápiás kutya rengeteg nyugalmat nyújthat a nehéz vagy fárasztó délutánokon, és egy hosszabb fejlesztés alatt jelentős előrehaladást érhetnek el.

A terápiás kutyák kedvességet és vigaszt nyújtanak a gyermekek számára egyaránt.
A feltétel nélküli szeretet, odaadás, melyet kedvenc négylábúink képesek mutatni nekünk, átmelegíti az ember szívét, nyitottabbá teszi az egész világra. Szombat délelőttönként a szülők is részt vesznek a gyermekeikkel a foglalkozáson. A szülők szerepe összetett: egyrészt meg kell tanulniuk, hogy ők segítői a foglalkozásnak, figyelniük kell a gyógypedagógusra, segítenie kell a gyermekének a feladatok sikeres elvégzésében. Ez egy nehéz tanulási helyzet, hosszú tanulási folyamat, mire megtanulják. De a gyermek sikere, öröme, egy-egy nehezebb feladat, újabb akadály sikeres legyőzése kárpótolja a szülőket, legfőképpen pedig erősíti a szülő-gyermek kapcsolatot.

Mindegy, hogy a terápiás kutyus fajtatiszta, vagy mentett, fiatal, vagy idősebb- Ő elfogadó és mindig boldogan fog játszani velünk. (azúr fotó) Köszönöm az AZÚR Segítőkutyás Egyesületnek, hogy biztosítják ezeket a fantasztikus kutyusokat a foglalkozásokhoz!

Milyen kötelező elemei vannak a fejlesztéseknek?
Barátok és a feladatok

Az órák külön követelménye a játék, a játékosság, melynek szintén kiemelkedő terápiás célja van, ugyanis a játék alkalmas a tanult mozgások alkalmazására, a koordináció, az egyensúlyérzék, a mozgástudat, a mozgásos önfegyelem, a szocializáció, alkalmazkodás a társakhoz feladathelyzetben, az általános mozgáskészség, a fizikai képességek fejlesztésére. A kutyás foglalkozások elmaradhatatlan kelléke a mozgásfejlesztés. A gyerekek nagyon szeretik végrehajtani azokat a feladatokat, amiket a kutya előre bemutat, vagy ha a kutyával együtt tudják végigvenni az akadálypályát. A négylábú segítőinkkel még egy bonyolult akadálypálya is leküzdhető, hiszen a feladat közben a barátunkra figyelünk és nem a feladatra. 

 

 

 

 

Autista, vagy sérült gyerekek esetében megfigyelték, mennyivel gyorsabb és jobb a kapcsolatkialakítás a gyermek és az állat között. Ennek egyik oka lehet valószínűleg, hogy az állatok nem támasztanak elvárást a gyerek felé, és így nem okoznak stresszt, hanem kíváncsiságot ébresztenek, és bátorságra serkentenek.

Ezáltal a kutyázás közös öröm, a sikerek, amiket elérünk, közös élménnyé alakul át. A kutyás terápia elsősorban olyan problémák megoldásában segíthet, amikor nehézséget jelent a gyermek motivációjának megteremtése és tartós fenntartása vagy gondot okoz a sikeres, eredményes munka szempontjából alapvetően fontos kommunikációs csatornák kialakítása.
Ezáltal növekedhet a szociális interakciók száma, minősége és a gyerekek megkedvelik a kutya érintését.

Vajon miért ezt a képet választottam az utolsónak?

Nagyon sasszemnek kell lenni hozzá, hogy ezen a képen kiszúrjuk, hogy ki a „fogyatékkal” élő és ki nem, ugye?

A világ csodálatos. Tegyük együtt azzá! 

Lakos Judit-gyógypedagógus, terápiás kutyás foglalkozásvezető

AZÚR Segítőkutyás Egyesület

06204398249

[email protected]


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Kicsi lélek

Hirdetés




Hirdetés




Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés

Hirdetés


Népszerű cikkek