Webáruházad van? – Írjál blogot! – De miért?

A legtöbb induló webáruház  tulajdonosa elszomorodik, amikor a rengeteg informatikai előkészület és árubeszerzés mellet a nyakába akasztják, írjon blogot.

Teljesen normálisnak számít, ha ebből egy laikus nem ért semmit.

Csak annyit lát, hogy újabb feladattal kell megküzdenie.

Kétségbeesés helyett egy kis magyarázat, és útravaló, hogyan és miért lehet sikeres a webáruház, ha blogot is írunk.

Ehhez azonban érdemes tisztában lenni pár alapfogalommal és a miértekkel.

Kereső optimalizálás, Content marketing.

Keresők

A keresőoptimalizálás szempontjából minden „értelmes” tartalom segíthet, hogy jobb találatot érjünk el a Google-ban.

A Google szereti a hasznos tartalmakat, melyek ~1 A4 1,5 A4 hosszúságúak.

Hogyan állítsunk elő és legfőképpen milyen tartalmat állítsunk elő ilyen terjedelemben?
Plusz ebből mennyit?
Milyen legyen a tartalom?

Minden olyan tartalom érdekes lehet, ami kötődik közvetlenül vagy közvetve termékünkhöz.

Ehhez egy kicsit ki kell nyitni kreatív csatornáinkat, mert a legtöbb webáruház tulajdonos megragad csak saját termékénél. A témaválasztás igen nagy mélységekig elmehet.

Például egy ékszer webáruház esetén nem csak a felhasznált nemesfémekről, kiegészítőkről lehet írni, hanem kiállításról, új ékszer tervezőkről, fémallergiáról, ajándékozási trendekről, és még sorolhatnánk. Extra tippként: az ékszerekben esetlegesen felhasznált kövek ezoterikus hatásairól…

Még egy példa lehet egy állatoknak és gazdiknak szóló webáruház esetén, ha nem csak a termékekről írunk, hanem bemutatunk foglalkozásokat, betegségeket, aranyos eseményeket, életpillanatokat, versenyeket a webáruház termékéhez kapcsolódó állatok témájában. Adhatunk tanácsokat utazáshoz, gyerekek és az állatok kapcsolata- pozitív pszichológiai vonzatok, stb..

Természetesen milliónyi téma lenne még.

Így mindjárt nem arról írunk, miért érdemes megvásárolni termékünket, ugyanis ez a marketing sosem volt marketing, és az ideje is lejárt.

Szakadjunk el ettől a berögződéstől.

Hogyan állítjuk elő a tartalmakat?

A fentebb említett témákhoz vagy mi magunk írjuk meg a szöveget és járunk utána, vagy keresünk partnereket, akik adott témában profik. És itt jön be egy új, a win-win kapcsolatok lehetősége, amit egyre többen alkalmaznak itthon is. Például állatos webáruház téma esetén kereshetünk állatorvost, kutyakozmetikust, ruha és kiegészítő designer-t, stb..

Mindezek mellett érdemes kicsit utána olvasni külföldi szakoldalakon is.

Miért van szükség a Content marketingre, és mi is az valójában?

Először is nagyon fontos tudni megkülönböztetni a PR cikkeket a tartalom marketing írásoktól!

Ebbe a hibába még mindig sokan beleesnek, holott minden fórum erről szól a szakmában.

A PR cikk az, ami azonnali eladást ösztönöz, és a tartalom éppen az, ami fentebb említésre került, és nem ajánlatos blog írásokban alkalmazni, mert nem oda való. „Ez a trend, ezt vedd meg!”

A Content marketing lényege, hogy folyamatosan kommunikáljunk leendő vevőinkkel, magunkhoz kössük őket azzal, hogy tippeket és tanácsokat adunk. Még akkor is élvezetes lesz olvasni írásainkat, ha éppen, azonnal nem lesz vásárló az olvasóból. És ez a lényeg!

A hasznos tanácsot, érdekes és értékes tartalmat az emberek megjegyzik, szívesen megosztják. Így terjed el, hogy az XY webáruház milyen profi, és, ha már sokan jönnek fel oldalunkra, ráadásul a célcsoportunkból, akkor a nagy számok törvénye alapján vásárlás (konverzió) is lesz.

Mindemellett fontos szerepe van a PR cikkek megjelentetésének is, de ezzel a fajta tartalommal nem tudjuk hónapokon keresztül szórakoztatni a látogatókat.

Mennyi tartalmat állítsunk elő?

Minél többet annál jobb!

Lehetne ez is a válasz a kérdésre, de nem ilyen egyszerű.

A fenntarthatóság kell, hogy a fókuszban legyen!

Tehát semmi nem történik, ha heti egy darab írást tudunk összehozni, de az minőségi.

Viszont ehhez tartsuk magunkat, hogy a látogatók ezt szokják meg.

A véletlenszerű és kiszámíthatatlan tartalomgyártás nem követhető, nehezen analizálható.

Milyen témájú webáruházunk van?
És mi lesz az első tartalom, amit elkészítünk?

 

Szollás Móni

Nőivilág

06304494836

Kérdés esetén írhatsz: moni (pont) szollas ˙(at) noivilag (pont) hu 

Címkék: webáruház tartalommarketing eladás ösztönzés témaválasztás Google PR cikk kötődés
Tetszett? Itt kifejezheted
Ne csak a Facebookon ->
Még ez is érdekes: