Nem játék a játékosítás – Ez a gamifikáció!

Szerinted érdemes lenne többet játszani az iskolában és munkahelyeken?

A játék egy olyan tevékenység, amit általában a gyermeki léttel azonosítunk.

Tény, hogy a gyerekek többet játszanak, ugyanakkor többet énekelnek, nevetnek, és kreatívabbak is, mint a felnőttek.

És a kettő között van összefüggés!

Ha jobban megnézzük, a játék egy nagyon hasznos dolog lehet.

Azon keresztül tanulnak fejlődnek a gyerekek, és azzal dolgozzák fel az őket érő ingereket is.

Kutatási eredmények vannak arra vonatkozóan, hogy a játék ugyanezt megteheti a felnőttekért is.

Segítheti személyes fejlődésünket, és visszahozva az egyik legtermészetesebb viselkedést, az unalmas dolgokat is képes élvezetessé varázsolni.

Erről szól a gamifikáció avagy a játékosítás.

Ez az új megközelítés mindösszesen pár éve indult útnak, de mára egyre többen gondolják úgy, hogy a munka, a tanulás, és sok egyéb terület jövője a játékositásban keresendő.

A hagyományos oktatási rendszerhez képest a játékositással elért eredmények egyszerűen lenyűgözőek. Nem csak hogy ugyanannyi idő alatt többet tanulnak a diákok, közben oldódik az osztályzat, a teljesítmény miatti szorongásuk, sokkal jobban is érzik magukat, és a folyamat végére megnő a tanulási kedvük, az érdeklődésük az adott tantárgy iránt.

Ugyanakkor nyilvánvalóan nem minden arany, ami fénylik, vannak olyan példák is, amikor a „játékos” megközelítés nem a kívánt eredményt hozza, és nem véletlenül.

A témáról bővebben az alábbi rövid videóban

 

 

Kérdezz, kérj videót téged érdeklő témában

Címkék: gamifikáció játékosítás stresszoldás kreatívvá tétel felszabadulás felnőtt játék Tóth Dániel pszichológia
Tetszett? Itt kifejezheted
Ne csak a Facebookon ->
Még ez is érdekes: