Lapos has minden életkorban! - 20-30-40! – Hogyan?

Azért, mert benne vagyunk a korban, nem lehetetlen, és nem is szükséges elfogadni, hogy hasunkon zsírpárna keletkezik.

Ne törődjünk bele!

Mert van megoldás!

Hogyan lehet hasunk lapos, feszes például a 20-as, 30-as 40-es éveinkben?

Az álom testalkat minden nő számára, hogy ne csak fiatalon, bár sokaknak már a 20-as éveiben is vannak súlyproblémái.

Szerencsétlenségünkre a zsír mindig a legrosszabb helyen rakódik, és az egyik ilyen hely a has.

Életkoronként változik, hogyan tüntethető el a zsírpárna hasunkról.

20-as években eltüntetni az úszógumit

Összehasonlítva a 20-as és 30-as évek zsírpárnáinak kialakulását, éppen ez az a két életkor, amikor 10 év alatt közel 2%-al nő a szír mennyisége a hason.

Amíg tini korunkban naponta ~2.500 kalóriát égetünk el, addig 20-as éveinkben már csak ~2450 kalóriát.

Bár úgy néz ki, hogy ez a kevés különbség nem jelent sokat, évek alatt mégis látványos szintté növi ki magát az úszógumi. Így veszi szépen, lassan körül csípőnk egészét.

Ezen kívül a 20-as években hormonváltozás is aktívan zajlik szervezetünkben, különösen a női nemi hormon, az ösztrogén szint.

Az eredmény pedig a következő: testünk a csípő tájékon, fenéken és mellszövetekben halmozza fel a zsírt. Éppen a tipikus női testrészeken. Ezek azok a területek, melyek látványosak. Aki gyakran eszik ebben az életkorban szénhidrátban gazdag ételeket, extrán megemeli inzulinszintjét, ami viszont a zsírégetést gátolja főleg a hasi területen.

Hogyan akadályozható meg a 20-as években a hasi zsír elraktározódása?

Drasztikusan vissza kell fogni a szénhidrátbevitelt. Így csökkentjük az inzulinszintet, és ami a legfontosabb, folyamatosan alacsonyan tartjuk. A „jó” szénhidrátok, mert vannak ilyenek, azok a gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonákban, zöldségekben találhatóak. Ezekből együnk sokat.

Tanulmányok bizonyítják, hogy az alacsony szénhidrát tartalmú diéták először éppen a has környékéről tüntetik el a zsírt.

Továbbá az aktív, mozgásban gazdag életmód is sokban hozzájárul a hasi zsírpárnák megszüntetéséhez.

30-as években eltüntetni az úszógumit

Sok nő éppen ebben az életkorban dönt a gyerekvállalás mellet. A terhesség alatt a hasi izmok megnyúlnak. Nem egészen két hónappal a szülés után ezek az izmok szinte teljesen képesek lehetnek regenerálódni. De azért az eredmény mégsem lesz olyan, mint a régi. Különösen azért, mert terhesség alatt sok kismama „elengedi” magát evés terén. Az anyagcsere terhesség alatt amúgy is lelassul, és a mozgásban gazdag élet is alább hagy.

De terhesség alatt is lehet mozogni, még hasizmainkat is megmozgathatjuk. De csakis szakember felügyeletével.

Szülés után 3 hónappal pedig szintén szakfelügyelettel ajánlott a HIIT- nagy intenzitású intervallum edzésforma).

Továbbá az elegendő alvás nagyon fontos, napi 7-8 óra naponta mindenképpen szükséges.

Az alváshiány ebben az életkorban extrán vezet a hasi zsír felhalmozódásához.

40-es években eltüntetni az úszógumit

Vajon, minél idősebbek vagyunk, annál nehezebb eltüntetni hasunkról a szírpárnákat?

Egyáltalán miért alakulnak ki a szírpárnák a 40-es években olyan könnyen?

Mert az anyagcsere a hormonváltozásnak (klimax) és a mozgásszegényebb életmódnak köszönhetően lelassul. Ebben az életkorban az anyagcsere ~15%-al csökken a fiatalabb éveinkhez képest. Ez a 15% nagyon sokat jelent!

Ezen kívül a szervezetben csökken az ösztrogénszint is, ami éppen meggátolná a zsír lerakódását szervezetünkben.

Azok, akik szeretik a szalonnát és 40-es éveikben járnak, extrán oda kell figyelniük, hogy eleget mozogjanak. Intenzív, 30 perces edzések 3-5 alkalommal ajánlottak hetente, hogy a lapos has elérhető legyen. Jók lehetnek a kombinált aerob testmozgásformák, mint például a kocogás, úszás vagy kerékpározás. És ezzel nem csak hasunk lesz lapos, de megelőzhető vele az izomsorvadás betegsége is. 2 in 1!

És az étrendre is érdemes odafigyelni! Ajánlott a magas fehérje tartalmú étrend, amiben sok hal is található. A magas fehérjetartalom segít az izomépítésben és az izmok rugalmasan tartásában is. 

Címkék: lapos has 20 éves 30 éves 40 éves étrend hormonváltozás ösztrogén terhesség aerob mozgás
Tetszett? Itt kifejezheted
Ne csak a Facebookon ->
Még ez is érdekes: