Gyenge húgyhólyag fiatal nőknél – Ez segíthet!

Meglepő, de a fiatal nők körében sokkal többen szenvednek a gyenge húgyhólyag okozta következményektől és inkontinenciától, mint azt gondolnánk.

Lehet ellene tenni, és meg is lehet előzni.

Minden tizedik, 25-35 év közötti fiatal nő szenved inkontinenciában.

Még akkor is, ha eddig nem hozott gyermeket a világra.

Az inkontinencia és gyenge húgyhólyag kialakulásának esélyét nem csak a terhesség növelheti, hanem az életkor előrehaladtával a testtömegindex növekedése (BMI) is.

A gyenge húgyhólyag kialakulásának oka, megelőzése és kezelése

A gyenge húgyhólyag kialakulását aktivitással lehet megelőzni és ellene tenni.

A húgyhólyag gyengeségének oka a legtöbb esetben a gyenge medencefenék.

A medencefenék izmai ellanyhulnak, nem képesek rendesen záródni.

A húgyhólyag izmainak gyengeségét kiválthatja ezek mellett a túlságosan intenzív nemi élet is.

A medencefenék izmai összerándulnak például, amikor köhögünk, tüsszentünk, nehezet emelünk, és ülés közben is terhelés alá kerülnek.

Nagyon fontos ezért, hogy amikor ülő munkát végzünk, egyenesen üljünk, tartsuk feszesen hátunkat, és ezzel együtt medenceizmainkat is.

Ügyeljünk testtartásunkra, a lábszár legyen merőleges a talajra, zárjon be 90 fokos szöget, hátunk legyen egyenes. Azonnal érezni fogjuk medenceizmainkat, amikor helyesen ülünk.

Ne emeljünk 5 kilogrammnál nehezebb terhet, és, ha erre mégis szükség lenne, akkor térdeinkkel tartsuk meg magunkat, ne derekunkból.

Amikor köhögünk vagy tüsszentünk, előre húzzuk össze fenékizmaikat, és ezzel együtt a medencefenék izmai is be fognak záródni. Ezt érezni fogjuk.

Ez kicsit hasonlít a hüvelytornához, de mégsem az, viszont kihatással van a hüvelyi izmokra is.

Sportok közül még a jóga és Pilates lehet hatásos azok számára, akik inkontinenciában vagy húgyhólyaggyengeségben szenvednek.

Ezek a foglalkozások a mély izmokat erősítik. A hasizom erősítése jóga vagy Pilates által nagyon sokat segít, hogy törzsünket egyenesen tudjuk tartani, és nehezebb súlyok emelése esetén is jól bírjuk a terhelést. Különösen a medencefenék tájékán!

Medencefenék képzése otthon, utazás közben, vagy munkahelyen

Bárhol elvégezhető a következő gyakorlat, és senki nem fogja észrevenni, mit is csinálunk.

Üljünk egyenesen a széken, húzzuk össze fenékizmainkat, feszítsük meg lábizmainkat, majd engedjük ki.

Ezt a gyakorlatot bárhol, bármikor elvégezhetjük naponta többször is.

A medencefenék izmai megerősödnek, és hamarosan ösztönösen vezérelhetővé válnak.

Ez az ösztönös vezérlés különösen azok számára érdekes, akik már inkontinenciában szenvednek.

Nagyon fontos!

Amikor úgy érezzük, hogy minden rendben, medencefenék izmaink tökéletesen záródnak, működnek, akkor sem szabad abbahagyni a gyakorlatok végzését, mert ez az állapot hetek alatt megváltozhat.

Semmibe nem kerül beépíteni napjainkba ezeket az egyszerű gyakorlatokat, míg a gyógyszerek és vizeletfelszívó speciális betétek nem csak sokba kerülnek, de még életminőségünket is rontják.

Címkék: gyenge húgyhólyag medencefenék gyakorlatok medencefenék erősítése vizelet visszatartás jóga Pilates
Tetszett? Itt kifejezheted
Ne csak a Facebookon ->
Még ez is érdekes: