Egészséges vagy mégis veszélyes a Himalája só?

Melyik egészségesebb?

Só nélkül ma már el sem tudjuk képzelni napjainkat, hiszen az ételek nélküle ízetlenek lennének.

Milyen mennyiségű sót eszünk?

Ismerős?

„Meg sem kóstolja az ételt, de már megsózza.”

A hagyományos sók ideje lejárt.

Himalája só vagy a tengeri?

Vannak, akik csak Himalája sót, és vannak, akik csak tengeri sót hajlandóak enni.

Tudtuk?

A jódozott só hatással van a pajzsmirigyműködésre! Legfőképpen belőle a jód!

Tehát nagyon nem mindegy, ebből az egyszerű élelmiszerből mennyit és milyen minőségben fogyasztunk.

A jódozott só nem egészséges! Az biztos.

És ha ezen meglepődtünk, akkor kiderült, hogy a Himalája só sem feltétlenül tartozik a legegészségesebbek közé.

Melyiket válasszuk?

Dr. Roland Gärtner belgyógyász és endokrinológus a müncheni egyetemen a Himalája só és a szikla sók szakértőjeként mindenképpen ajánlja a fogyasztását ezeknek a sófajtáknak, mert természetes nyomelemeket tartalmaznak. Ő azok közé tartozik, akik ajánlják, de ezzel szemben vannak ellenzői is a Himalája sónak.

Mivel a só központi élelmiszere az emberiségnek világszerte, összehasonlították a különböző sók összetételét.

Az ásványi és szikla sók közül körülbelül 36 fajtát különböztethetünk meg.

Ezek 93-99%-ban étkezési sók. Azaz, étkezéshez is használjuk.

Nagy mennyiségüknek ezeknek a sóknak az összetétele főként kalcium és magnézium.

És ha ehhez hozzávesszük a jódtartalmat, akkor koránt sem nevezhetők egészségesnek.

Dr. Roland Gärtner szerint ez a mennyiség még mindig nem a veszélyes kategória, mert szerinte nem tudunk belőle annyit enni, hogy az befolyással legyen egészségünkre.

Ugyanakkor!

Kutatások bizonyítják, hogy a jód hosszútávon magas vérnyomást, veseproblémákat okozhat, és pajzsmirigy túlműködéshez vezethet. Az Egészségügyi világszervezet ajánlása szerint naponta maximum 5 g só fogyasztása ajánlott.

Ez annak tükrében érdekes, mennyi jódot tartalmaz a só. A jódot a só tisztításához és fertőtlenítéséhez használják. A Himalája sót is ezzel fertőtlenítik.

A jódbevitel fontos egészségünk szempontjából, de csakis természetes módon!

Nem hozzáadott állapotban!

A tengeri só!

Érdekesség, hogy a tengerből kinyert só nem tartalmaz jódot.

És ha jódot szeretnénk szervezetünkbe bevinni, akkor azt megtehetjük természetes úton.

A jód természetes forrása a következő élelmiszerekben található meg.

Tengeri halak, mint például a tőkehal, kagyló, polip, rák.

A tej és tejtermékek is tartalmaznak jódot!

Melyiket választjuk?

A tengeri sót vagy a Himalája sót?

Vagy marad a hagyományos asztali só?

Címkék: Himalája só tengeri só jód pajzsmirigy pajzsmirigy túlműködés ásványi só
Tetszett? Itt kifejezheted
Ne csak a Facebookon ->
Még ez is érdekes: