18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Menstruációs szegénység - Magyarországon is lányok ezrei maradnak ki miatta az iskolából

Megosztás
Életmód

Szeptember 5-én indult a National Geographic új Activate: Tégy a világért! című hatrészes dokumentumfilm sorozata, amelyben ismert aktivisták, gondolkodók és döntéshozók mutatják be a világ legégetőbb problémáit és a megoldásukra irányuló erőfeszítést. A Procter&Gamble támogatásával forgatott sorozat a Global Citizen és a RadicalMedia koprodukciójában került képernyőre.


Minden epizód egy-egy globális jelentőségű témát jár körül: a szélsőséges szegénység felszámolása, harc a lánygyermekek iskolai oktatásáért, a lakóhelyükről menekülni kényszerült gyermekek oktatásának finanszírozása, a műanyagszennyezés megszüntetése vagy az ivóvízválság megoldása.



A ma esti, szeptember 26-i adás olyan problémát dolgoz fel, amely nemcsak a világ legszegényebb országaiban van jelen, de hazánkban is megtalálható. 


A műsorban Priyanka Chopra Jonas indiai színésznő körbeutazza a világot a Global Citizen aktivistáival, hogy lebontsák az akadályokat a lánygyerekek iskolába járása előtt, miközben Gayle King, amerikai, és Bonang Matheba, dél-afrikai televíziós műsorvezetők a dél-afrikai kormány anyagi támogatását kérik a menstruációs szegénység felszámolására. 

A műsor kitér arra is, mennyire fontos, hogy biztosítsák a fiatal lányok számára az alapvető női higiénés oktatást és a megfelelő erőforrásokat, amelyekre az iskolába járáshoz és bent maradáshoz egyaránt szükségük van.

A világ minden táján
A világ minden táján - Kenyától az Egyesült Államokig - minden nap lányok milliói maradnak ki az iskolából, mert nincsenek birtokában a menstruációhoz kapcsolódó legalapvetőbb információknak és felszereléseknek. A Procter&Gamble Always márkája világszerte szorgalmazza a nőket érintő társadalmi tabuk lebontását, és évről évre óriási erőforrásokat mozgat meg a fiatal lányok támogatása érdekében. Az Always nemzetközi #EndPeriodPoverty elnevezésű programja is őket segíti, hogy a világon előbb-utóbb mindenhol megszűnjön a menstruációs szegénység. A program során idén már több mint 40 millió egészségügyi betétet juttattak el világszerte az arra rászoruló diáklányoknak.



Magyarországon jelenleg is több ezer fiatal lány érintett, akik gyakran a legalapvetőbb higiéniai eszközöket sem engedhetik meg maguknak. 

Az Always 2019-ben a Magyar Vöröskereszttel fogott össze, és közös kampányuk során több mint négyezer mélyszegénységben élő lányt támogatnak termékkel és információval. Céljuk, hogy a pubertáskor elején a lányok pozitív módon élhessék meg a nőiséget, és az ne jelentsen akadályt az iskolalátogatásban.

***

A National Geographic-ról

A National Geographic Partners LLC (NGP) a National Geographic Society és a Disney közös vállalkozása, amely elkötelezett amellett, hogy világszerte prémium tudományos, kaland- és felfedező tartalmakat nyújtson páratlan médiaportfóliója révén. A National Geographic fő célja 131 éve elősegíteni a világunk megismerését és megértését. Ezúttal még tovább lépünk, határokat feszegetünk a fogyasztóink szolgálatában... 172 országban és 43 nyelven szólítunk meg milliókat a világ minden táján, minden hónapban. 

Az NGP bevételeink 27% -át csoportosítja a nonprofit National Geographic Society-ba, a tudományos, kutatási, megőrzési és az oktatás területén végzett munka finanszírozására. További információkért látogasson el a natgeotv.com vagy a nationalgeographic.com webhelyre, vagy keressen minket a Facebookon, a Twitter, a Instagram, a YouTube, a LinkedIn és a Pinterest oldalán.

A Procter & Gamble-ről


A P&G világszerte a legerősebb megbízható, minőségi, vezető márkák portfóliójával szolgálja ki a fogyasztókat, ideértve az Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze termékeket. ®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® és Whisper®. A P&G közösség világszerte körülbelül 70 országban működik. Kérjük, látogasson el a http://www.pg.com webhelyre a legfrissebb hírekkel és információkkal kapcsolatban a P&G-ről és márkáiról.


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat