18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Hogyan fér meg egymás mellett Húsvétkor a kutya és a nyuszi? - Fejlesztés gyerekeknek!

Megosztás
Nőikedvenc

Nem, nem kell megijedni! Nem cseréljük le a húsvéti nyuszit, csak segítünk neki! Ebben a tojásfestős, ünnepre készülős időszakban, bizony elkél neki egy adag segítő kéz és mancs, mi pedig ott segítünk, ahol tudunk!


Nem, nem kell megijedni!

Nem cseréljük le a húsvéti nyuszit, csak segítünk neki!

Ebben a tojásfestős, ünnepre készülős időszakban, bizony elkél neki egy adag segítő kéz és mancs, mi pedig ott segítünk, ahol tudunk!

A játék komolysága a gyermeki játék jellemzője.
Ez azt jelenti, hogy a gyermek olyan mélyen éli át a játékot, hogy azonosul az abban előforduló szerepekkel, tevékenységekkel, szabályokkal. Komolyan veszi azokat. A tárgyak ilyenkor abban a minőségükben élnek, amelyet a játékban betöltenek. Ezt a feladattartást a gyermek a felnőttektől is elvárja. Kutyás foglalkozásainkon rendszeresen játszunk szerepjátékokat, csapatépítő játékokat, amelyben mindenki részt vesz és a kutya vagy egyenrangú játékosa, vagy főszereplője a játéknak. Így húsvét táján a zaklatott, kapkodó nyuszinak szoktunk segíteni, összeszedjük az elhullajtott tojásokat, egyeztetjük a fényképükkel, akár alá-fölé, vagy mellé is tehetjük. Így egyszerre fejlődik az éntudatunk és a térbeli tájékozódásunk és a szókincsünk is.


Képességek és részképességek
Az óvodában és a kisiskoláskorban a fő tevékenység a játék. Bármit is játszanak a gyerekek, annak fejlesztő értéke lesz számukra. Legfontosabb azonban a sok mozgás, a nagymozgások fejlesztően hatnak például a finommozgásokra is. Bizonyos képességek, részképességek megfelelő fejlettsége elengedhetetlen az iskolakezdésre. Erre törekeszünk az óvoda nagycsoportjába járó gyermekeknél is, amikor is preventív jelleggel elkezdjük a fejlesztő munkát ahhoz, hogy az iskolába kerülés idejére megfelelő szintre kerüljenek a tanuláshoz szükséges részképességek. A kutyás foglalkozások a játékos tanulásra alapulnak, amelyben a legkedvesebb játszótársunk maga a kutya. A kutya olyan motiváló jelleggel bír, akinek a kedvéért még a nehéznek tűnő játékos feladatok is könnyen leküzdhetőek! Nincs is annál nagyobb öröm, amikor pórázon vezetve haladunk végig egy akadálypályán kedvenc négylábú barátunkkal!

Beszédhiba, olvasás, tanulás
A beszédhibás gyermeknek az olvasás, az írás, a fogalmazás és minden tantárgy tanulása nagyobb nehézséget jelent. Ezért kiemelten fontos a nevelés-oktatás folyamatában a gyermekek beszédfejlődésében mutatkozó zavarok minél korábbi felismerése és kezelése.
Alapvető cél, olyan értelmi - és személyiség-tulajdonságok kialakítása, amely nemcsak az ismeretek eredményes elsajátítását teszi lehetővé, hanem a különböző élethelyzetekben az egész személyiség jellemzőiként nyilvánulnak meg (pl. kitartás a cselekvésben, rugalmasság a gondolkodásban stb.). Ugyanez elmondható a szavakkal még nem beszélő gyermekek fejlesztéséről is- kommunikáljanak akár PECS kártyával, vagy gesztusjellel- mindegyiket támogatjuk! A beszédhibás gyermekek zárkózottságát a terápiás kutyák nagyon szépen, hétről hétre feloldják egyrészt megjelenésükkel, illetve azzal a fontos tulajdonságukkal, hogy a kutya még a nem helyesen kiejtett hívást, instrukciót is megérti, boldogan teljesíti, amivel segít leküzdeni a gyermek kommunikációs gátját.

Mennyiségek érzékelése
A diszkalkúlia veszélyeztetett gyerekeknél nehezen alakul ki a mennyiségi fogalom, nehezen tudnak összehasonlítást végezni különböző tárgyak mennyiségi viszonyai között (több, kevesebb, ugyanannyi), nehezen tudják a memóriájukban raktározni a számokat, könnyen keverik az akusztikusan vagy vizuálisan hasonló számokat. Kutyás foglalkozásainkon rendszeresen fejlesztjük a számolási készségeket. Mennyivel szerethetőbb a kutyussal együtt számolni, a kutyusnak annyi jutalomfalatot leszámolni és odaadni, amennyit mondanak? Ugyanazokat a feladatokat játszuk, amivel a mindennapokban találkoznak, de kutyás játékká varázsolva mindez hibátlanul megoldható, sok-sok nevetéssel kísérve.

Iskolakezdés
Az iskolakezdés nagy váltás a gyermekek életében. A játékosságot felváltja a teljesítményközpontúság, elkezdődik a tanulás folyamata - és megjelenhetnek olyan problémák, amelyekre nem is gondol a szülő. Már óvodás korban észrevehetők olyan figyelmeztető jelek, amelyek jelezhetik a későbbi tanulási problémákat. Ahhoz, hogy az évek során ne legyen egyre nagyobb a lemaradás, már az óvoda nagycsoportjában, illetve az első osztályban különböző megfigyeléseket tesznek a szakemberek annak érdekében, hogy a felmerülő problémákat időben kezelhessék. A kutyás foglalkozásaink is ezeket a részképesség zavarokat segítik kiszűrni, illetve a már meglévő problémák játékos fejlesztésében és a kialakult szorongásoldásban nyújt segítséget a kutya.

Kutyás terápia tanulási zavarok esetén
A kutyás terápia kitűnően alkalmazható tanulási zavarok terápiájában (diszlexia, diszgráfia), egyéb érzékelési- észlelési funkciózavaroknál. A memóriafunkciók, a figyelem tartóssága, a koncentrálóképesség, beszéd, de pl.: a térérzékelés, távolság becslése is jól fejleszthetők. A kutya segít a fesztelen, laza légkör megteremtésében. Jelenléte a gyermek figyelmét nem tereli el, sokkal inkább pozitívan befolyásolja a koncentrálóképességét. Ilyen légkörben a gyermek nem gondol görcsösen a terápiás célra, hanem nyugodttá válik, és a kutya közeledését is nyugodtan, örömmel fogadja, jutalomként értékelve azt.

Szülőktől kapott jelzések
Önmaga és a világ megismeréséhez és megértéséhez a szülőktől kapott jelzéseket használja fel a gyermek. A szülők részéről áramló figyelem, megerősítés, biztatás, elfogadás, vagy éppen ellenkezőleg, elutasítás és negatív hozzáállás felhasználásával, értelmezésével, azokra válaszképpen, fejlettségi szintjének megfelelően, a gyermek igyekszik megérteni, a maga számára a világot, és azt, hogy milyen eszközökkel és módszerekkel tud majd ebben a világban boldogulni, helyét megtalálni. Segítsünk nekik, hogy könnyebben találjanak rá a helyes útra!

Természetesen a foglalkozásaink tematikája folyamatosan illeszkedik az ünnepkörökhöz, népszokásokhoz és az aktuális jeles napokhoz. Így nálunk sem marad el a locsolóvers, a lányok meglocsolása és a locsolásért járó tojás. Mi is készítünk ajándékot a nyuszinak.


Az viszont számunkra is rejtély, hogy mikor és hogyan találkozott a kutyus a nyuszival…?

A foglalkozás végén ugyanis mindig találunk egy kosár finomságot…



Lakos Judit

Pepitappancs

Kutyás terápiás fejlesztés - Pepitappancs


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat