18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Sport munka közben

Megosztás
Életmód

Az új év kezdetével többünkben megfogalmazódnak a minden évben újra és újra felmerülő változás irányába mutató gondolatok: az újévi fogadalmak. Legnépszerűbbek közé tartozik ilyenkor általában a rossz szokások kiiktatása mindennapjainkból, az egészségesebb életmódra váltás, legyen az az étkezés megváltoztatása vagy a mozgásszegény életmód feladása.


Amennyiben szeretnénk - bármilyen okból kifolyólag - sportosabbak lenni, fontos, hogy reális célokat fogalmazzunk meg magunknak, ne egyből heti ötször akarjunk eljárni edzőterembe, mert az valószínűleg nehéz lesz betartani, és a kitűzött tervnek való meg nem felelés kudarcélményhez vezet - ami pedig alááshatja lelkesedésünket, így pedig hamar feladhatjuk elhatározásunkat. 


Fokozatosság

A fokozatosság jegyében először kezdhetjük a változást a hétköznapokba könnyen beiktatható, alternatív mozgásformákkal (séta, lépcsőzés lift helyett stb.). Fontos, hogy megtaláljuk a hozzánk legjobban illő mozgásformát, ami életmódunkhoz, időbeosztásunkhoz is könnyen illeszthető. 

Sokunknál problémát jelent a szabadidő hiánya, legtöbben napjaink nagy részét munkahelyünkön töltjük, azonban az egészségünk megőrzése érdekében az iroda is szolgálhat a mozgás helyszínéül! 

Az ülő munka okozta váz- és izomrendszeri megbetegedések megelőzéséért már azzal is sokat teszünk, ha munka közben párszor átmozgatjuk a csak ülő testtartás vagy a folyamatosan, monoton ismétlődő mozdulatok miatt elmerevedő testrészeinket.


Az irodai gerinctorna célja az ülő munkával kapcsolatos mozgásszervi panaszok megelőzése, a koncentráló és teljesítő képesség növelése, ezáltal a munkakapacitás növelése, a komfortérzet megtartásával a szervezet felfrissítése, a keringés fokozása, az ülő munkavégzés szervezetre gyakorolt hatásainak ellensúlyozása.


Módszer

A módszer kondicionáló és koordinációs gyakorlatokat, nyújtó-lazító-, mobilizáló- és rotációs irányú feladatokat tartalmaz, különös tekintettel a nyak-, a vállöv- és a hát merev izmaira, ezek mellett pedig légző- és szemgyakorlatokat is magában foglal. A rendszeres átmozgatás munka közben oxigenizál, elindítja a vérkeringést az izomzatban és általában a szervezetben, így megőrizhető a normál keringés, a megfelelő oxigénszint pedig segít elérni az optimális teljesítményt. 

A munkavégzés közben végzett torna visszaállítja a felbomlott izomegyensúlyt is.
A mozgás ezáltal hozzájárul testi egészségünkhöz, miközben szellemileg is felfrissülhetünk, ami pedig nagyban megkönnyítheti munkahelyi feladataink ellátását, stresszmentesebbé teheti az irodában töltött időnket.


Amennyiben úgy érzi, munkahelyén érdemes lenne elsajátítani az irodai torna módszerét, keresse a Personal Best Kft. csapatát! 


06302485759


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat