18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Melyik sport ajánlott korosztályodnak megfelelően? – A nagy Sport LEXIKON!

Megosztás
Egészség

Külsőnk fiatalon tartásához nem csak a divat tartozik. Hanem fizikai és egészségi állapotunk is! A kor előrehaladtával máshogyan viseljük a napi megterhelést, környezeti változásokat. Ezért életkorhoz megfelelően érdemes sportot választani. Melyik életkorban, milyen sportot válasszunk?


Nyilvánvalóan 30 évesen még bírjuk az intenzív fizikai megterhelést, ami korántsem mondható el például az 50 éveinkben.

Nem kell lemondani a sportról még 60 évesen sem, csak a megfelelő módját kell választani.
Életkoronként a következő sportolási lehetőségek ajánlottak.

Természetesen a következő besoroláshoz hozzátartozik egészségi állapotunk, saját értékeink, erősségeink figyelembe vétele is.

Milyen sportolási formát válasszunk 20 évesen?

20 évesen az energiaszint mondhatni a legmagasabb.
Ezért alkatunkhoz mérten szinte bármilyen sportot választhatunk, és ez a legideálisabb életkor, amikor izomtömeget építhetünk, hiszen megvan az erő és az állóképességünk is hozzá.
Az "intervallum" intervall edzésforma ideális lehet, hogy elérjük az optimális testzsír arányt.
Rengeteg kalóriát lehet elégetni vele, támogatja a szív és érrendszert.

A fiatal test könnyen elbírja saját súlyát, a High Intensity Interval Training aktív és regeneráló fázisainak váltakozása kiemelkedő erőnlétet biztosít, mindamellett nagyon sokat fogyhatunk is általa. 



Milyen sportolási formát válasszunk 30 évesen?

A 30-as éveikben járók számára ugyan úgy ajánlott lehet az intervall edzésforma, hiszen megfelelő életkor az izmok építéséhez, és még fizikumunk is megvan hozzá.

Körülbelül 35 éves kor után áll be változás. Ekkor kezd az anyagcsere lelassulni, a sejtek gyorsabban bomlanak le a szervezetben.
Ebben az életkorban tapaszthatjuk, hogy több regenerációs fázisra van szükségünk edzés közben. A sejtek általában 24 órán belül regenerálódnak, de 35 éves kor felett ez igénybe vehet akár 72 órát is.
Ezért csakis fokozatosan szabad terhelni a testet.
Kiváló kombináció lehet, ha az intenzív edzéseket nyújtó sporttal egészítjük ki, mint például a jóga. 


Fontos, hogy ne mindig ugyan azokat az izomcsoportokat terheljük!

Hetente 2-3 alkalom edzés, beleértve a jógát is tökéletesen elég ebben a korban.

Milyen sportolási formát válasszunk 40 évesen?

A 40 éves kor egy váltó kor ebben a témában. A test teljesítőképessége hamar legyengül, és idő kell hozzá, hogy újra aktív legyen, jól bírjuk a megterhelést. Ez rendszeres testmozgással pár hét alatt elérhető.
De érdemes tudni, ha abbahagyjuk, akkor akár 1 hónap alatt teljesen megfeszülhetnek az izmok, és roppant nehéz lesz ismét mozgásba hoznunk magunkat.

A szervezet ugyanis ebben a korban egyre nehezebben tanul. Nehezebben épül az izom. Tovább tart a regenerálódás is.

Túlerőltetve a testet, még kért is okozhatunk.

Ezért biztonságos edzésforma lehet a fitness, kerékpározás, de itt is fontos, hogy nyújtó edzésformával kombináljuk, ami szintén lehet a jóga.

Szabad-e teljesen új edzésformát választani, ami például extrém?
Csakis óvatosan, és szakaszosan bevezetve! Ugyanis izomzatunk ebben a korban már nagyon sérülékeny.

Milyen edzésformát válasszunk 50 évesen?

Akárcsak 40 éves korban, itt is ki lehet próbálni számtalan sportolási lehetőséget, de arányait tekintve igyekezzünk a lágyabb, nyújtó sportok felé orientálódni. 50 évesen nem ajánlott úgy izomtömeget építeni, mint például 20-30 évesen. Erre a korra már rendelkeznünk kell egy alap izomzattal ahhoz, hogy intenzív sportot végezzünk.

Ajánlott ebben a korban a gyors gyaloglás, kocogás, jóga, felnőtt balett, úszás. De például egy intervall edzés csak akkor, ha kifejezetten jó állóképességgel és fizikummal rendelkezünk.

A jóga kifejezetten jót tesz, hiszen a nyújtáson kívül támogatja a koncentrációs képességet is. 




Étrend

A fentieken túlmenően a kor előrehaladtával érdemes étrendünkre fokozottan odafigyelni.
Egyes hormonok termelése megnövekszik, míg másoké lecsökken, így hamarabb felszaladnak a kilók.
Nagyon fontos a vitaminpótlás, mint például a kalcium, magnézium, K-vitamin, C-vitamin.

Kiemelkedően sok rostot ajánlott fogyasztani, ami támogatja az emésztést, a vércukorszint egyensúlyát. 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat