18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Éhes vagy sportolás után? – Ezt rontják el LEGTÖBBEN!

Megosztás
Életmód

Legtöbbünk farkaséhes lesz sportolás után. De mi jár az agyunkban? Edzés után muszáj enni, hiszen szükséges az energiát pótolni. Sok a tévhit! Miért leszel éhes sportolás után? Hogyan iktatható ez ki?


Megfogadva a következő tippeket, garantáltan nem leszünk éhesek többet sportolás után.
És véletlenül sem jut majd eszünkbe, hogy jó nagy adag spagettit megegyünk.

Mindazonáltal érdemes megérteni, miért jelentkezik sportolás után a hirtelen éhségérzet.


Sokan tévesen gondolják, hogy edzés után nem baj, ha eszünk, hiszen kell az energia szervezetünknek.
Mit esznek a legtöbben sportolás után?
Tésztát, krumplit, esetleg pár szelet pizzát.


Oké, aki nem akar figyelni az alakjára, ne is olvassa tovább.
De azért a többség nem véletlenül sportol, és igenis számít a testsúly és ezzel párhuzamosan törekszünk a csinos alakra is.

Miért leszek éhes sportolás után?

Az intenzív edzés, fizikai aktivitás növeli az anyagcserét és felgyorsítja az emésztést.
Minél intenzívebb az edzés, annál nagyobb lesz az éhségérzetünk utána.
Ez meg is magyarázza, miért leszünk még az átlagosnál is éhesebbek sportolás után.

De ez nem minden!
Ezen kívül a fizikai igénybevétel felborítja a vitamin, ásványi anyag és elektrolit egyensúlyt is szervezetünkben. Ezek éppen maguk az „energiatárolók”, és azonnal jelezni kezdenek, amikor újra kell tölteni őket.
Ez az oka például annak, hogy edzés után szükségesnek érezzük a cukor bevitelét.

Ezek mind teljesen normális összefüggések és folyamtok, csak az a kérdés, mit és mennyit eszünk sportolás után!

Hogyan nem leszek éhes sportolás után?

A legbiztosabb módja annak, hogy sportolás után ne legyünk éhesek, ha induláskor eszünk valamit. Természetesen nem egy hatalmas adag főételt! Jó választás lehet a müzli szelet.

Mivel a legtöbben esténként járnak edzésre, szükséges valamit sportolás után is enni.
A normál vacsorát felejtsük el!
Egy joghurt vagy frissen késíztett turmix tökéletesen elég.

Aki reggel jár edzeni, annak ajánlott induláskor egy banán vagy szintén egy gyümölcs turmix. A müzli szelet azért nem jó választás, mert a benne lévő magokat jóval több időbe etlik megemésztenie a gyomornak.

Tudatos tervezés

Tudatosan beprogramozhatjuk agyunkba és jó előre tervezhetünk, mit eszünk majd sportolás után.
Tüntessük el a lakásból a nassolni valókat, és csak azt tartsuk otthon, amit valóban meg is ehetünk. Így véletlenül sem csábulunk majd el.

Eleget inni

Nem ritka, hogy éhségérzetünket összekeverjük a szomjúsággal! 
Ezt csak kevesen tudják!
Edzés előtt fél pohár, hogy ne lötyögjön a víz a hasunkban.
Edzés közben kis kortyokat igyunk többszöri alkalomra elosztva. Ez egyébként beindítja az izzadást is, ami maga a méregtelenítés.
Edzés után viszont igyunk meg legalább 2 nagy pohár vizet.
A vízivás is segít elnyomni az éhségérzetet.

Ne menj bevásárolni sportolás után!

Sokan az edzés útvonalához és idejéhez kötik bevásárlásukat.
De ez nem jó ötlet!
Ugyanis elcsábulunk, és hazafele menet nagy valószínűséggel meg fogunk vásárolni egy péksüteményt is. Amit eredetileg nem tennénk. 




Felejtsük el a cukros italokat!


A víz a legjobb ital! Oltja a szomjúságot, nulla kalóriát tartalmaz, nincsen benne adalékanyag. A cukros italok felborítják már edzés előtt és edzés közben is a vércukorszintet. Edzés után pedig kifejezetten éhségérzetet generálnak!
Különösen vigyázzunk az IZOTÓNIÁS italokkal, mert sok közülük rengeteg cukrot tartalmaz.

Karcsúság

Aki a sportolás mellett alakjára is szeretne ügyelni, annak kifejezetten oda kell figyelni mit eszik edzés előtt és után is.
A nagy mennyiségben bevitt kalória építi ugyanis az izmokat. Tehát, ha valaki edzés mellett rossz és sok kalóriát visz be szervezetébe, azzal alakját nem szálkásítani fogja hanem izomtömeget növelni.
Egyetlen nő sem szeretne szumó birkózóként kinézni. 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat