18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Karácsonykor ez nagyon számít - Te meg tudsz bocsátani?

Megosztás
Női lélek

"Ha magadban tartod a haragot az olyan, mint mikor egy égő szenet fogsz meg azzal a szándékkal, hogy valakinek sérülést okozz vele, azonban te leszel az, akit megéget.” /Buddha/


Egy képesség, amit most kifejleszthetsz, ha eddig nem tetted


Biztosan Te is ismersz olyan embereket, akik hosszú napokig, hónapokig vagy akár egy életen át hordozzák sérelmeiket. Vannak, akik személyes sértésnek veszik a gyerekeik helytelen viselkedését, és hallottam olyan családról is, ahol hetekig tartó némasággal sújtják az engedetlen gyerekeket. Sokan a munkahelyükön vesznek mindent magukra. 

Számukra a világ nem más, mint egy túlélni való hely, és még a sírba is képesek magukkal vinni rossz érzéseiket.

"Ha magadban tartod a haragot az olyan, mint mikor egy égő szenet fogsz meg azzal a szándékkal, hogy valakinek sérülést okozz vele, azonban te leszel az, akit megéget.” /Buddha/

A tartós harag csökkenti a boldogság esélyét

Belegondoltál már abba, hogy a haragtartás valójában neked árt legtöbbet? A harag negatív érzés, ami feszültséget okoz, és ezáltal hozzájárul a pszichoszomatikus eredetű betegségek kialakulásához. De nem kell ennyire dramatizálnom a helyzetet. Elég, ha a rossz érzést emeljük ki a történetből. Hiszen a boldogság nem más, mint egy átlagosan pozitív kedélyállapot, amiben vannak hullámvölgyek és kimagasló, örömteli csúcsok, de alapvetően minden rendben van.



Az átlagot a pillanatnyi poztitív és negatív érzések mennyisége és intenzitása határozza meg. Ergo, ha a haragtartással negatívvá teszed az érzéseidet, csökkented a boldogságodat.
A megbocsátás neked jó
Bármennyire is haragszol arra, aki szerinted ártott neked, a sérelmek okozója legtöbbször a hatókörödön kívül eső személy, akire nem tudsz hatással lenni. Ami pedig nem megy, azt nem kell erőltetni. 

Az első (2017 októberi) cikkemben írtam arról, hogy felszabadító érzés, ha tudod, hogy az életedet te irányítod.  - Így indulj a boldogság felé - Ajándék gyakorlat!

Ennek a szemléletnek része, ha elengeded az adott sérelemhez tartozó haragodat, és nem engeded, hogy a sérelem valódi hatásán túl a lelkedet is megnyomorítsa. Hiszen a harag semmit nem használ, viszont kárt okoz. A harag elengedése valójában maga megbocsátás, és ez valójában neked jó, nem a másiknak. 

A megbocsátás ≠ feloldozás

Tisztázni kell azonban, hogy a megbocsátás nem teszi meg nem történté a sérelmet okozó cselekedet. Annyit tesz csupán, hogy túllépsz a dolgon. Túllépsz, de ez nem kötelez téged arra, hogy úgy kezeld a sérelmet okozó személyt, mint annak előtte. Lazíthatod a kapcsolatotokat, és végső esetben teljesen meg is szakíthatod azt.



De a teljes szakítás nem haragtartást jelent, hanem egyszerűen azt, hogy kizárod az életedből azt, aki rosszat tett neked vagy folyamatosan mérgezi az életedet.

A Karácsony jó alkalom, hogy megtanulj megbocsátani



Itt a Karácsony, ami kiváló alkalom arra, hogy megbocsáss néhány embernek, leginkább azoknak, akik közel állnak hozzád. Karácsonykor nagyon sokan kerülnek érzelmi válságba, hiszen ilyenkor „kötelező szeretni”. 

De mi van azzal, aki nem képes rá, mert harag dúlja fel a lelkét?

Egy hét elég kevés idő, de akár elég is lehet ahhoz, hogy megbocsáss, és harag nélkül élvezhesd az év végi megérdemelt pihenést. Ebben segítenek a következő gyakorlatok:

Gyakorlatok
Így engedheted el a haragot!

1.
Gyászold meg a sérelmedet, vagyis nyugodtan éld meg a bánatodat. A gyász alapvető feltétele a túllépésnek. Kezdetben nyugodtan engedd ki a dühödet gondolatban, és mondd el a sérelmezőnek, hogy mekkora gondot okozott neked. A gyászod ne legyen túlzó, álljon arányban a sérelem nagyságával.

2. Segít túllépni, ha belegondolsz abba, hogy sérelem mennyire befolyásolja az életedet valójában. Nagyon sok esetben kiderül, hogy egy-két hét múlva már semmi jelentősége sem lesz.

3. A hosszútávú hatások esetében (például baleset maradandó következménye lehet ilyen) az a kérdés, hogy segít-e a harag a sérülés eltüntetésében. Valószínűleg nem. Tehát visszakanyarodhatunk oda, hogy ha a keserűség nem segít, de árt, akkor miért nem engedjük el?

4. Az okozó iránti empátia is sokat segíthet. A legtöbb esetben az „elkövető” maga is áldozat volt korábban, és éppen emiatt lett ő is sérelem okozója. A megértés nem feloldozás, de sokat segíthet neked, ha megérted, az ő mozgatórugóit. 

5. Végezetül pedig gondolj a fentiekre, esetleg mantrázd mindaddig a 2-4. pontok szerint kialakított gondolataidat, amíg el nem múlik a haragod.

Honnét tudod, hogy megbocsátottál?
A megbocsátás elsősorban benned szünteti meg a feszültséget, és akár felszabadulttá is tehet. Használd a megbocsátás erejét, és ne tarts haragot!
A Karácsony kiváló alkalom arra, hogy elkezd, és kiterjeszd ezt megnyugtató állapotot az egész életedre!


Magda Attila
tréner, life coach
06209331405


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat