18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves
Hirdetés

Adott vitaminhiány FIZIKAI TÜNETEI – Így azonosíthatod be, milyen vitaminra van szüksége szervezetednek - A nagy vitamin LEXIKON!

Megosztás
Egészség

Itt egy pattanás, ott egy ekcéma szerű folt, amott viszket, kiszáradt. Mit jelentenek, mit jeleznek ezek a tünetek? Vitaminhiány esetén nem kell sokat kutakodni, hogy megtudjuk mit hiányol szervezetünk.


Amikor baj van egészségünkkel, az azonnal észrevehetővé válik.
Amikor fertőzésünk van, akkor köhögünk, belázasodunk.

Hasonló tünetei vannak a vitamin vagy ásványianyag hiánynak is, de ezek eleinte nem szembetűnők.

Fáradtak leszünk, amit kiválthat a vas vagy B12 vitamin hiánya.
Vannak esetek, amikor fizikailag is megjelennek tünetek vitaminhiány esetén.


Ezeket most meg is mutatjuk!

C-vitamin hiány esetén

Milyen tüneteket észlelhetünk C-vitamin hiány esetén?

Egy kicsit megütjük magunkat valahol, a szokásosnál jóval jobban fáj, hosszabb időt vesz igénybe a gyógyulás. Például, ha elvágjuk kezünket, talán egy ilyen példa lehet a legjobb.

Ezen kívül érzékeny lesz az íny, néha vérzik is. Nagyon ritka esetben előfordulhat, hogy a fogak kilazulnak. Erre csak kevesen gondolnak, pedig okozhat a C-vitamin hiány ilyen tünetet.

Érdemes tudni, hogy a C-vitamin vízben oldódik, és izzadással is távozik szervezetünkből.
Éppen ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy élelmiszerekkel vagy tablettában bevigyük a napi szükséges mennyiégű C-vitamint.

A csipkebogyó az igazi C-vitamin bomba. Továbbá a következő élelmiszerek tartalmaznak még sok C-vitamint: brokkoli, torma, káposzta, kivi, spenót.

Lehetőség szerint ne főzzük meg ezeket vízben, együnk belőlük annyit nyersen vagy maximum párolva, amennyi csak lehetséges. Hő hatására a C-vitamin nagy része elvész.


A-vitamin hiány esetén
Milyen tüneteket észlelhetünk A-vitamin hiány esetén? 

Természetesen fűtési szezonban hajlamosak vagyunk a bőr kiszáradására. Jobban, mint máskor. De ha annak ellenére szárad ki bőrünk, hogy krémezzük, akkor gyanakodhatunk, hogy A-vitamin hiányban szenvedünk.

Nem csak a bőr száradhat ki, hanem a szemek is. A szemek ettől pirosak lesznek, irritáltak, és viszketnek. Amikor idáig jutunk, tudjunk róla, hogy szervezetünk jelez.

A-vitamin található különösen nagy mennyiségben a sertésmájban.
Aki nem szeretne sertés májat enni, a következő élelmiszerek tartalmaznak még magas arányban A-vitamint: sárgarépa, kelkáposzta, spenót, tonhal, vajak és margarinok.


B2-vitamin hiány esetén
Milyen tüneteket észlelhetünk B2-vitamin hiány esetén? 

Az ekcémás tünetek, dermatitis, bőrgyulladás, a száj körüli sebek, mind-mind jó eséllyel utalnak B2-vitamin hiányra.
Különösen ősszel és télen fontos ez a vitamin, mert védi a bőrt a hidegtől és a fűtőtestek meleg levegőjétől.

B2-vitamin nagy mennyiségben található a sajtokban, halakban, és a csirkemájban.

Vegetáriánusoknak ajánlott a szójabab.


B12-vitamin hiány esetén
Milyen tüneteket észlelhetünk B12-vitamin hiány esetén? 

Amikor valaki tartósan sápadt, nagyon fáradt, akkor érdemes tudni róla, hogy ezeket a tüneteket a B12-vitamin hiánya is okozhatja.
B12-vitamin csak olyan állati termékekben található, mint például a hal, tejtermékek, és a tojás.

Éppen ezért például a vegetáriánusok sok esetben B12-vitamin hiányban szenvednek.

Érdemes tudni, hogy a B12-vitamin hiánya kihat a nyálkahártyára is, és az emiatt kiszáradhat.


Vas hiány esetén
Milyen tüneteket észlelhetünk vas hiány esetén? 

Amikor a vas hiányzik szervezetünkből, sápadtak leszünk, és ez szemmel is jól látható. Extrém fáradtság jellemzi még a vashiányt.
A következő élelmiszerek magas arányban tartalmaznak természetes vasat: lencse, búzakorpa, teljes kiőrlésű termékek, szójabab, csicseriborsó, rizs, és a húsok.

Biotin hiány esetén
Milyen tüneteket észlelhetünk Biotin hiány esetén? 

A Biotin az a vitamin, ami a szőrzet, beleértve a haj felépítésében, stabilitásában játszik nagy szerepet.
Hasonlóan a C-vitaminhoz, ez is vízben oldódik. És szintén főzés közben nagy része megsemmisül.

A Biotin hiány jellemző tünetei, hogy töredezik hajunk, kiszárad.

A Biotin ezen kívül nagyon fontos szerepet tölt be az anyagcserefolyamatban is.
Ezért fontos, hogy a következő élelmiszerekből napi szinten fogyasszunk: zabpehely, diófélék, tojás, rizs, tejtermékek és spenót.


Jód hiány esetén
Milyen tüneteket észlelhetünk jód hiány esetén? 

A szemek folyamatosan duzzadtak, a szemkörnyék is. Ezt okozhatja a jód hiánya is.

Különösen figyelmeztető jelzés lehet, amikor a nyak tájék is duzzadt lesz. Itt található ugyanis a pajzsmirigy, melynek szüksége van a jódra a hormontermeléshez.

Amennyiben nyakunk megduzzadt, azonnal forduljunk orvoshoz, mert hiába állhat a háttérben egyszerű jódhiány, azt is csak orvosi felügyelet mellett szabad bevinni a szervezetbe, mert túladagolható. Nem ürül ki úgy, mint a C-vitamin.

A jód túladagolás, amit elérhetünk túlzott sóbevitellel, tönkreteszi a pajzsmirigyet.


Ezek a jellemzések nagyon általánosak, és arra lehetnek elegendők, hogy az első időszakban megpróbáljuk a tüneteket enyhíteni vitaminpótlással.

Amennyiben a tünetek nem enyhülnek, úgy forduljunk orvoshoz és kérjünk teljeskörű kivizsgálást.


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés


Népszerű cikkek