18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves
Hirdetés

Előzzük meg a stroke-ot ezzel a 6 étellel

Megosztás
Életmód

Amennyiben családodban volt már valakinek stroke-ja vagy ha egyáltalán aggódsz egy esetlegesen bekövetkező stroke miatt, akkor íme ezek a legfontosabb élelmiszerek, amelyek megakadályozhatják a stroke kialakulását és nem hiányozhatnak a bevásárlólistádról.


Az Európai Unióban évente közel egymillió a stroke-os esetek száma és élete folyamán hat emberből egy számíthat arra, hogy ő is a betegség áldozatává válik. 


Magyarországon jelenleg mintegy 300 ezren vannak, akik átestek a stroke-on, és évente 50-60 ezren kerülnek kórházba a betegség következtében. 

Ezért nem árt egy jól kiegyensúlyozott, egészséges étrend a stroke megelőzésére - amely nagy hangsúlyt fektet a természetes és feldolgozásmentes gyümölcsökre, zöldségekre és egyéb alapanyagokra.
De milyen ételeket kell enni a stroke megelőzésére? 
A legjobb élelmiszerek, amelyek vitaminokban és rostokban gazdagok, ezzel segítve az artériák egészséges működésének megőrzését és megakadályozzák a vérrögképződés kialakulását. Íme, a hat legfontosabb élelmiszer, amely a vásárlási lista élére kell, hogy kerüljön.
Ételek a stroke megelőzésére
Mazsola az artériák tisztítására. Naponta egy maréknyi mazsola, áfonya vagy más szárított gyümölcs fogyasztása minimum 25 százalékkal csökkentheti a stroke kockázatát. A szárított gyümölcsök gazdag kálium-tartalma megakadályozza az artériát károsító vérnyomás-emelkedéseket.
Főzz fagyasztott zöldségekkel
Ha rendszeresen néhány marék fagyasztott zöldséget tegyél a levesbe és más ételedbe és ez 25 százalékkal csökkenti a stroke kockázatát. A fagyasztott zöldségek antioxidánsokban gazdagok, plusz alacsony a só tartalmuk, így ez a kombináció képes csökkenteni a magas vérnyomást és ezzel együtt a stroke kialakulását.
Fogyassz sok narancsot, hogy csökkentsd 32 százalékkal a stroke kockázatát. 

Naponta egy pohár frissen facsart citrus leve nem csak élvezetet nyújt, hanem csökkenti a stroke kockázatát 32 százalékkal. A citrusokban található bioflavonoidok erősítik az érfalakat, és feltörik a káros molekulákat, mielőtt azok károsítanák az agysejtjeinket.
43 százalékkal kevesebb a stroke kockázata, ha teljes kiőrlésű kenyeret eszel. 
A kutatások azt bizonyítják, hogy egy szelet teljes kiőrlésű gabonakészítmény napi fogyasztása esetén a stroke kockázatát 43 százalékkal lehet csökkenteni. A teljes kiőrlésű gabonaszemek antioxidánsai, rostjai és tápanyagai segítenek megelőzni a vérrögképződést.
Élvezd az antioxidánsban gazdag étcsokoládét. 

Egy német tanulmány azt mutatja, hogy napi 3 dkg étcsokoládé csökkenti a stroke kockázatát 39 százalékkal. A csokoládé olyan antioxidánsokat tartalmaz, amelyek segítik az agyi artériák egészségének megőrzését és megakadályozzák a vérrögképződést.
Igyál pitypang teát.  

A kutatások azt mutatják, hogy egy nagy csészényi pitypangtea rendszeres fogyasztása hatékonyabban szinten tartja a vérnyomást, mint sok más gyógyszer - ráadásul negatív mellékhatások nélkül.


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés


Népszerű cikkek