18+
Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves
Hirdetés

Amiért az ehető gesztenye olyan egészséges! Plusz tipp a sütéshez!

Megosztás
Egészség

Egy igazi egészséges nassolni való hideg napokra! Az ehető gesztenye (szelíd gesztenye) erősíti az immunrendszert! Sokkal több van benne, mint gondolnád! Plusz egy tipp, mitől lesz belül puha, és kívül ropogós az otthon sütött gesztenye!

Hirdetés


Egyetlen ősz sem maradhat el ehető gesztenye (Maronen) nélkül, és az egyik legkedveltebb rágcsálni való. 


Olyan jó, amik a hidegben az után a gesztenye árusok megjelennek, és a forró, frissen sült gesztenyét tarthatjuk a csontig hatoló hidegben. 

Ez jóval több, mint a gesztenye evés. Kezdődnek az őszi és téli vásárok, melyek nélkülözhetetlen eleme a sült gesztenye. 


Az élményen túl az ehető gesztenye nagyon egészséges.
De csakis az ehető gesztenye ajánlott fogyasztásra, és hogyan tudjuk megkülönböztetni a szelíd és vadgesztenyét?
Szemmel is jól látható a különbség, de az ehető gesztenye kisebb, vékonyabb a héja, és laposabb is.

Még a fogyásban is segítségünkre lehet az ehető gesztenye! 

Az ehető gesztenye zsírtartalma sokkal kisebb, mint például a mogyoróé vagy dióé, magas a rostértéke és tele van vitaminokkal.
De vigyázat, mert habár a zsírtartalma nem magas, a szénhidrát tartalma az lehet.

Erősíti az immunrendszert

Az ehető gesztenyében nagyon magas a B-vitaminok aránya, melyek segítenek a vérképzésben, támogatják a vörös vérsejtek képzését, a bőrsejtek megújulását, és még az agyi működést is.
Nyomelemként megtalálható benne a mangán is, ami pedig a szervezet méregtelenítését segíti.
Az ehető gesztenyében található vegyületek segítenek a szabad gyökök kialakulásának meggátlásában, ami azért fontos, mert éppen ezek a szabad gyökök okolhatók például a szív és érrendszeri betegségekért, és sajnos a rákos megbetegedéseket is összefüggésbe hozták már velük. 

Az ehető gesztenye ezeken túlmenően magas arányban tartalmaz rezet, mely szintén az egészséges és erős immunrendszer alapköve.

Megfőzhetjük (gesztenye krém leves) , megsüthetjük, és használhatjuk töltelékként is.
Klasszikusan otthon szoktuk a gesztenyét megsütni sütőben, de nem mindegy, hogyan! 



Gesztenye sütés otthon! 

Plusz egy tipp, mitől nem lesz kemény a sült gesztenye.
Vagdaljuk be a gesztenyét, és áztassuk be 1-2 óráta vízbe, csak ezután tegyük előmelegített sütőben, 220 fokon sülni 25-30 percre.
Az áztatás segít, hogy sütés közben a gesztenye meg is főjön, ettől lesz krémes az állaga, és nem kő kemény, amibe beletörik a fogunk. 


Megosztás

Hirdetés


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés


Népszerű cikkek