Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves
Hirdetés

Egynapos túrázás a Katmandu völgyben

Megosztás
Utazás

Ami egy 2-3 órás könnyű túrának indult az a sötét dzsungelben kötött ki, ahol sok ijesztő hang volt a sötétben, kannabis, piócák, vér és még egy kis romantika is a végén. Mindamellett jó kis tanulólecke volt ez a kis kiruccanás.

Mindamellett jó kis tanulólecke volt ez a kis kiruccanás.

Az eredeti terv szerint Sundarijalból el akartunk túrázni Chisopaniba, amely a Katmandu völgy északi részére esik. A nepáli barátaimmal kiszámoltuk a térkép alapján 8,5 kilométert kell sétálnunk. Igazából elfelejtettük belekalkulálni (mondjuk nem volt feltüntetve a térképen a magasság) a szintkülönbséget több mint 1300 m volt. Ezzel a kis emelkedővel 16 kilométeres lett a túránk ami valahogy mindig csak felfelé ment. Jó tanulólecke volt, amikor pár hét múlva ezt mind nagyban és pár ezer méterrel feljebb fogom csinálni, amikor megyek az Annapurna régióba egy hónapot túrázni.

Egy kis faluban Sundarigalban kezdtük el a túrát ahonnan meredek lépcsőn felfele vezet az út  hosszú órákon át. A túra elején 565NPR kell fizetni a nemzeti park bejáratánál.

Az első órában sok kis falun visz keresztül az utunk ahol az emberek nagyrészt lépcsős rizstermesztésből élnek.

A helyiek összegyűltek a hentes körül. (főkép)

Sok kannabis fa mellett mentünk el, amit a nepáliak néha frissen, zölden is szívnak. Állítólag illegális szívni, de mégsem.

Kisebb kannabis erdő az egyik faluban

Miután elhagyjuk a kisebb falukat, erdő veszi át a legfőbb tájképet. Az erdőben volt pár katonai laktanya, amely közelében nem igazán kívánatos a túrázó. Pedig az egyik előtt egy gyönyörű picknikre hívogató hely volt. Nem is értem, ha a túrázó nem kívánatos személyiség a laktanyák körül akkor miért is megy el mellettük a túraút. Úgy gondoltam ha mosolygok és hangosan köszöntöm a katonákat akkor nem néznek majd rám rossz szemmel. Ez így is történt hangosan visszaköszöntek és mosolyogtak.

Errefelé nem vagy kívánatos

Ahogy haladunk tovább az erdő sűrűbbé válik, de a lépcsők még mindig nem akarnak megszűnni. Szerintem az 1300 méteres szintkülönbségből legalább 1000 lépcső volt.

Lépcsők az egyre sűrűbb erdőben

Miután hosszú órákon át csak felfelé haladtunk egy kicsi 20 perces lejtő volt mielőtt megérkeztünk Chisopaniba.

Gyönyörű látkép az egyik menedékhelyről Chisopani előtt

Miután 5 órát lépcsőztünk végre megérkeztünk végcélunkhoz Chisopaniba (vagyis én gondoltam, hogy ez a végcél). Ekkor a srácok közölték, hogy még 2-3 órát kell túrázni a legközelebbi faluba ahonnan vissza tudunk majd menni Katmanduba.

Chisopani egy kicsi falu egy domb tetején, amely 2451 méteren helyezkedik el  (kis domb, ahogy a nepáli barátaim nevezték). Eléggé megrongálódott ez a kis falu a földrengés következtében. Sok ház Nepálban még áll de annyira életveszélyes, hogy az emberek sátrakban laknak a házuk mellett, ha éppen van hely. A legtöbbnek nincs pénze lerombolni, majd újjáépíteni. A hotel is üres volt, de  tulajdonosok csináltak egy bunkerszerű szobákat gyönyörű kilátással a hófödte himalájai hegyekre, sőt az Everestre is. Nagyon örültem volna, ha maradunk egy éjszakára, mert sajnos aznap esett az eső és be volt borulva.

Chisopani falu eléggé megrongálódott a földrengésben

Chisopani után az erdő dzsungellé válik és végre a lépcsők is eltűntek. A falut elhagyva a túraút  egyben mointainbike úttá is válik

A látkép Chisopani után

Az egyik haverom elfelejtette a vízálló kabátját, de találtunk egy törött ernyőt az egyik menedékhelyen.

Stílusosan egy ernyővel a dzsungelben

Chisopani után nem sokkal elkezdett sötétedni és nem volt nálunk fejlámpa (másik fontos lecke, mindig legyen nálam fejlámpa). Jó pár órát sétáltunk a sötétben ahol néha nem tudtam, hogy madár énekel vagy valaki sikít, vagy éppen fűrészelnek, mert olyan furcsa hangokat lehetett hallani.

Amikor elindultunk tudtam, hogy találkozhatok kígyóval vagy pókokkal. Azt viszont nem gondoltam, hogy sok pióca is lesz az erdőben. Életemben először láttam élőben piócát. Mindig ámulva néztem a Discoveryt amikor emberek a dzsungelban piócát húzogattak le a bőrükről. A barátaim nevettek rajtam, mennyire kivoltam ezektől a piócáktól, igaz 10 perccel később én is nevettem saját magamon. Ezek a piócák eléggé ártalmatlanok, csak éppen nagyon gusztustalan, amikor le kell őket húzni a bőrödről aztán persze még nincs vége mivel az ujjaidról is le kell őket húzni. Soha nem volt az álmom, vagy bármilyen listán, hogy piócákkal találkozzak. Viszont elég büszke vagyok magamra, hogy saját magam szabadultam meg tőlük, úgyhogy rá is tettem a bakancslistámra.

Vérzik a hasamon a bőr a pióca leszedése után

Most pedig egy romantikus happy end-nek kéne lennie. A legközelebbi falut 5 órás séta után értük el. Chauki Bhanghyangban várnunk kellett egy kicsit a buszra, úgyhogy beültünk a helyi bárba  teázni. Ahol szerintem a falu legkelendőbb “playboya” leült az asztalunkhoz és megpróbált levenni a lábamról. Nagyon aranyos kisfiú (legalább 15 évvel fiatalabb) volt, de sajnos nem volt az esetem és a busz is jött 20 perccel később (hála istennek). A tiszavirág életű románc csak egy oldalú volt és nincs semmi “éltek boldogan míg meg nem haltak” vége ennek a sztorinak. Igaz egy nagyon hosszú szuper nap volt.

A blogom követhetõ:
Honlap: www.femaleyeti.com
Facebook: Female Yeti
Instagram: femaleyeti
Pinterest: femaleyeti

Megosztás

• Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

• Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!