18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves
Hirdetés

Mi a Gyermekasztrológia? Hogyan lehet egy szülő segítségére?

Megosztás
Kicsi lélek

Mi is a Gyermekasztrológia? Hogyan lehet egy szülő segítségére? Ha felteszem a kérdést, hogy mi az asztrológia, akkor sokan tisztában vannak ezzel, de legtöbben a jóslással kapcsolják össze. Pedig ennél sokkal több, és legkevésbé a jóslásra alkalmas. Amikor ezt tisztázzuk, akkor jön a következő kérdés. De mi az, hogy gyermekasztrológia? Miben más egy ilyen elemzés?


Mi is a Gyermekasztrológia?

Hogyan lehet egy szülő segítségére?

Ha felteszem a kérdést, hogy mi az asztrológia, akkor sokan tisztában vannak ezzel, de legtöbben a jóslással kapcsolják össze. Pedig ennél sokkal több, és legkevésbé a jóslásra alkalmas.

Amikor ezt tisztázzuk, akkor jön a következő kérdés.

De mi az, hogy gyermekasztrológia? Miben más egy ilyen elemzés?

Azt tapasztalom, hogy a gyermekasztrológiát még mindig homály fedi. Írásom célja, hogy megismertesselek benneteket ennek a csodálatos módszernek a lehetőségeivel. Tudom, elfogult vagyok, de épp azért van ez így, mert saját gyermekeim kapcsán is volt lehetőségem tapasztalni, hogy milyen nagy segítséget tud nyújtani, ha az ember ismeri gyermeke személyiségének adottságait.

A gyermekasztrológia korszakokra osztva vizsgálja meg a gyermek jellemvonásait. Ebben nagyjából egyezik a pszichológia által képviselt elvekkel,

A gyermek minden korszakban más és más kihívások elé állít bennünket. Ilyenkor vannak általános és jól bevált praktikák, de gyakorló Anyaként többször szembesültem azzal, hogy a gyermekeink leleményességét senki nem tudja előre kiszámítani.

Ahogy a világ is változik, úgy egyre okosabb, érzékenyebb és egyediségüket megmutatni kívánóbb gyermekek születnek. Ezért is lenne egyre fontosabb, hogy minél korábban megtudjuk gyermekünkben milyen adottságok rejtőznek, hiszen akkor tudjuk a legjobban támogatni fejlődésüket, segíteni kibontakoztatni egyéniségüket. Én mindig hangsúlyozom, hogy NE SIKERES gyermeket akarjunk nevelni, hanem EGYÉNISÉGET, mert ha valaki a saját egyéniségében bontakozik ki, akkor az már eleve sikeressé is válhat felnőttkorában. Hiszen azt csinálja, ami adottságainak a legmegfelelőbb, és nem egyfajta elvárásnak felel meg. Ez eleve kódolja azt, hogy felnőttkorában boldog lehet.

Felvetődhet a kérdés, mikortól érdemes gyermekasztrológushoz fordulni a problémákkal.

Az én álláspontom szerint már a gyermek születésétől és ezt mindjárt részletesen is kifejtem, hogy melyik korszakban milyen témákban tudtok segítséget kapni.

Kezdjük ott, amikor megszületik a baba. Vannak olyan szerencsések, akik rögtön, ösztönösen tudják mit is kell ilyen esetben tenni. Bevallom én, amikor első gyermekemet megszültem, aminek már majdnem 27 éve, ösztönösen mindent másként tettem, mint kellett volna. Fiatal voltam, és az abban az életkoromban dolgozó energiák nem pont az anyai mintámat hívták elő, de ha elő is hívták, akkor is inkább a nem legsegítőbb oldalát, hanem a görcsösséget, a tökéletlenség érzetét. Aztán csodálkoztam, hogy a gyermekem elég hasfájós volt. Ma már nem csodálkozom, mert tudom, hogy én voltam görcsös, és ezt az energiát szépen átvette tőlem gyermekem is.

Tehát, ha megszületik a baba, akkor a következőket érdemes tudni:
  • Milyen gondoskodástól érzi biztonságban magát?
  •  Szeret ölben lenni, igényli anya testközelségét?
  •  Szereti, ha időnként békén hagyják?
  •  Nyugalom, rendszer kell neki?
  • Én képes vagyok ösztönösen ezt a fajta gondoskodást nyújtani számára, vagy tudatosan át kell alakítanom a bennem lévő képességet.
Milyen Anyuka vagyok?
  • Érzelmileg gondoskodó?
  •  Fizikai jólét fontos a számomra, napi rendszerhez ragaszkodom?
  •  Könnyed, mozgékony vagyok, intellektuális közeget biztosítok?
  •  Vagy állandóan tevékenykedek, egy percre sem tudok nyugton ülni?
Tehát az első pillanatban már segítséget nyújt a módszer:
  • Az összeszokásban
  • Abban, hogy Anya és baba is kiegyensúlyozott legyen
  • Abban, hogy étkezésénél mire figyeljünk oda
  • Milyen akarata van a babának?
  • Hogyan fogadja a felé közelítő embereket, hogyan teremt kapcsolatot majd ő maga más hasonló korú gyermekkel.
  • Hogyan fedezi fel a világot, hogyan tanul?
  • És nem utolsó sorban azt is megtudjuk, hogy van-e nála olyan terület, amit fejleszteni kell.

Már születéskor látszanak pl. azok a temperamentumbeli sajátosságok is, amik később viselkedési, beilleszkedési és tanulási tüneteket mutatnak a gyermekben.

A következő korszak, az iskolás kor.

Ennek a korszaknak a kezdetén előbukkan gyermekünkből egy újabb személyiségjegy, ami addig is megvolt benne, de ekkortól erőteljesebben mutatkozik meg. Vannak olyan gyermekek, akiknél ez nem hoz komolyabb változást, de van aki teljesen új oldalát mutatja meg.

Eddig is fontos volt a gyermek személyiségének ismerete, de iskolás kortól könnyebbséget hoz, ha ismerjük a tanulási képességét, a motiválhatóságát. Hányszor hallgattam végig a szülők kétségbeesését szülői értekezleteken, hogy a gyermekeik nem tanulnak, nem tudják hogyan lehetne motiválni, vagy nem értik, hiszen tanul a gyerek, de az iskolában még sem tud teljesíteni.

Ennek alapvetően két oka van.
  • Vagy nem megfelelő módon tanul, tehát meg kell tanítani tanulni,
  • Vagy egyszerűen a tanár nem jól közelít felé, sok a kudarc élmény és motiválatlanná válik.

Gyakorlatból tudom, hogy minden tanulási képesség fejleszthető. Gondolok itt arra, hogy egy alapvetően jobb agyféltekés beállítottságú gyermek, aki inkább intuitív, képekben gondolkodik, és a logika nem az erőssége, segítséggel ki tudja fejleszteni a logikus gondolkodás képességét. Az tény, hogy ez nem megy egyik pillanatról a másikra, és segítség kell hozzá, de egy idő után önjárók lesznek, és már maguktól alakítják úgy a tanulási módszerüket, hogy az számukra a lehető legjobb legyen.

Sokszor szoktam emlegetni saját gyermekem példáját (a legnagyobb tanítóm), aki jobb agyféltekés révén, nagyon sokat küzdött a tanulással, főleg a matematikai logika elsajátítással. Emellett a szövegértelmezés is problémás volt, hiszen a mai oktatás inkább a bal agyféltekére alapuló logikai felépítést helyezi előtérbe. Egy ilyen szöveg megtanulása kínszenvedés lehet, ha nem nyújtunk segítséget. Esetünkben ez két évbe telt, és eleinte együtt kellett értelmezni az olvasott tananyagot. Kvázi magyarról magyarra fordítottuk a tankönyv anyagát. Próbáltuk a szöveget képies megjelenítéssel ötvözni, együtt saját szavaira fordítani és úgy megpróbálni memorizálni. Később már az értelmezés ment, de a megtanult szöveget is gyakorolni kellett rendezett formában előadni. A meséléssel nem volt gond, de az összeszedett, tényeken alapuló felelet előadását gyakorolni kellett. Ma már ezzel sincs gond, ahogy szépen a matematikai logikára is ráállt a gondolkodása. Tulajdonképpen a bal agyféltekéjét edzettük, fejlesztettük folyamatosan.

Ugyanígy a bal agyféltekés gondolkodóknak is szüksége van a kreativitás, a rugalmas gondolkodás elsajátítására, különben számukra pont a saját vélemény kialakítása lesz nehézkes. Nagyon ragaszkodhatnak a tankönyvben leírt konkrétumokhoz és elfelejtenek gondolkodni, új megoldásokat keresni, vagy ezekre nyitottá válni. Számukra nagy segítség, ha pl. zenét tanulnak, táncolnak, rajzolnak.

Tehát ebben a korszakban segítséget kaptok:
  • iskolai beilleszkedési problémáknál
  • tanulási problémáknál, de akár a helyes tanulási módszer megválasztásánál
  • motiválhatóságánál
  • kapcsolataik kezelésénél

Jó ha már ekkor elkezdik megtanulni azt, hogy ne bűnbakot keressenek a problémáiknál, hanem azt gondolják át, ők mivel váltják ki azt, hogy a másik ember úgy viselkedik velük, ami számukra nem túl elfogadó. Könnyű rámutatni valakire, hogy Ő tehet mindenről, mert ezzel máris áttettük a felelősséget másra, és mi ártatlanok vagyunk, és csupán a helyzet áldozatai.

Ez nagyon sok felnőttnek is tanulni valója lenne, mert ebben ők sem kivételek.

A tanulási módszer ismerete azonban csak egy kis szelete annak, hogy gyermekünk jól teljesítsen az iskolában. Ehhez kell még ismerni azt, hogyan motiválható, hiszen nem mindegy pl.:

  • Szereti a versenyhelyzeteket, a rövid távú célokért képes küzdeni, vagy a hosszú távúakért.
  • Elsőségre törekvő, vagy csupán az a fontos, hogy elismerést vívjon ki, és valami kiemelkedőt alkosson.

Vagy egyáltalán nem bírja a versenyhelyzeteket, ez kimondottan frusztrálja, de kitartó, ha ösztönzik. Vagy egyszerűen nem képes teljesíteni, ha érzelmileg nem érzi magát biztonságban.

A következő jelentős korszak, a kamaszkor, amikor szintén más jellemzők veszik át az irányítást, és hoznak változást a gyermek megnyilvánulásaiban.

Ez a korszak minden szülő számára hoz nehézségeket, kinek kisebbet, kinek nagyobbat, de erre is fel lehet készülni. Nem beszélve arról, hogy pont ebben a korszakukban kell pályát választaniuk a gyerekeknek. Ilyenkor még erőteljesebben merül fel az önismeret fontossága egy gyermeknél. Aki már átélte gyermekével a pályaválasztást, az megtapasztalhatta, hogy milyen tehetetlenül áll a gyermekek nagy része a tovább tanulási papír felett, némelyiküknek elképzelése sincs merre is menjen tovább.

Én úgy szoktam összefoglalni, hogy ez a fajta elemzés „használati útmutatót” ad a gyermekhez, ami megkönnyíti a harmonikus szülő-gyermek kapcsolat kialakítását is.

Dudás Mária gyermekasztrológus

Időpont egyeztetés tanácsadásra, elemzésre

06/30-4515002

www.belsobeke.com

www.facebook.com/Belsobeke


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés


Népszerű cikkek