18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Élményt adunk- élményt kapunk!

Megosztás
Kicsi lélek

Gyógypedagógusként és foglalkozásvezetőként egyre több meghívást, felkérést kapok különböző gyermekcsoportokhoz bemutatóórát, projektzáró foglalkozást tartani, vagy ami az idei év egyik legnagyobb cukisága volt, hogy a Húsvéti Nyuszi kutyás foglalkozást hozott több iskolába is, ajándékba. A bemutatóóráktól a projektzáróig mindenhol az a fő célkitűzésem, hogy bemutassam, mitől és miben más a terápiás kutya és a segítőkutya, mint az általam sokat emlegetett otthoni Morzsi.  


Gyógypedagógusként és foglalkozásvezetőként egyre több meghívást, felkérést kapok különböző gyermekcsoportokhoz bemutatóórát, projektzáró foglalkozást tartani, vagy ami az idei év egyik legnagyobb cukisága volt, hogy a Húsvéti Nyuszi kutyás foglalkozást hozott több iskolába is, ajándékba.

A bemutatóóráktól a projektzáróig mindenhol az a fő célkitűzésem, hogy bemutassam, mitől és miben más a terápiás kutya és a segítőkutya, mint az általam sokat emlegetett otthoni Morzsi.

 

A kutyák segítik, motiválják a résztvevőt a tanulási folyamatban.

Ebben a tapasztalati tanulásban a tervezés, cselekvés, értékelés és alkalmazás körforgásában mozgunk. Az értékelés a folyamat döntő fontosságú szakasza, hiszen az élmények feldolgozása nélkül a gyakorlatok csak szabadidős játékok lennének.

Én, mint foglalkozásvezető segítek, rávezetek és nem tanítok. Ezeken a foglalkozásokon a tudás forrása a résztvevő saját tapasztalata. A kutyák segítik, motiválják a résztvevőt a tanulási folyamatban.

Ezeken a foglalkozásokon gyorsan felmérem a csoportot, és megfelelő feladatokat választok ki számukra, ügyelek a biztonságra, figyelem a csoportot, és a gyakorlatokat követő értékelés során kihasználom a gyakorlatban rejlő tanulási lehetőségeket.

Nebulónak lenni jó!

A kutyás foglalkozásokon soha nem felejtjük el, hogy mi magunk is mennyivel jobban szeretünk, szerettünk bemenni úgy egy órára, hogy tudtuk, ott jó hangulat, nyugodt légkör fogad, jól érezzük magunkat. A kutyázás jó mulatság mindenki számára, a gyakorlatokat kifejezetten úgy alakítjuk ki, hogy lekössék a résztvevőket. Így a részvevők könnyebben motiválhatóak arra, hogy valami olyasmiről tanuljanak, amiről addig esetlegesen nem hallottak még.

A gyakorlatok során megtapasztaljuk a támogatást, együttműködést, bátorságot, találékonyságot, kreativitást, és még sorolhatnám; mindezek az élmények hatékonyan fejlesztik az önismeretet. Ráadásul a gyakorlatok csak minimális eszközt igényelnek, a legfőbb eszközünk a kutya lesz. A kutyás terápia nem direkt módon, frontális úton közvetít pozitív értékrendet. A látszólagos szabadság az, ami hatványozottan növeli a módszer hatékonyságát. A kutyás terápia azt nyújtja a gyermekeknek, amire ebben az életkorban szükségük van: rendhagyó helyzeteket, szokatlan, izgalmas kihívásokat, és lehetőséget ad arra, hogy a rájuk jellemző ingerkeresés biztonságos és szervezett körülmények között valósuljon meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Minél több érzékszervet szólít meg…

A kutyás terápiázásban az a különleges, hogy az élményeket hasznosítja: a tanulás egy olyan folyamatban zajlik le, amely az aktív tanulással kezdődik. Minél több érzékszervet szólít meg, von be az élmény ebbe a folyamatba, annál intenzívebb és tartósabb lesz, és annál hatékonyabbá válik a tanulásban is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csoportokkal való munka nemcsak azért elengedhetetlen az iskolákban, mert adva van egy formálisan kialakult csoport, az osztály, hanem azért is, mert az iskoláskorú gyermekek fejlődésének természetes velejárója a csoport (kortárscsoport, referenciacsoport). Minden gyermek különféle közösségek, csoportok tagja; ha ezeknek a csoportoknak a fejlődésére, összekovácsolására tudatosan hangsúlyt fektetünk, az nagymértékben segítheti későbbi munkánkat. Támaszkodhatunk a csoportra az értékek, normák kialakítása és azok betartatása terén is. A nehézségek megbeszélése vagy a tevékenységek közös megtervezése meghozhatja a pozitív csoportnormákat. A konfliktusok, problémák kezelése helyett a hangsúly az alapvető értékek megteremtésén van, mely preventív faktorként működhet egy csoport életében.

Nyári táborokban tartandó kutyás terápiás foglalkozások megtartására, jelentkezésre még korlátozott időben, de van lehetőség!

 

 

 

 

 

Lakos Judit

Szakvizsgázott gyógypedagógus, kutyás terápiás foglalkozásvezető

06204398249

[email protected]

Varázsmancsok

Pepitappancs - Azúr Segítőkutyás egyesület


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat