18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves

Őszi játékok kintre – bentre

Megosztás
Kicsi lélek

Ha esik, ha fúj, a gyerekek játszanak. Ez az öröm kifogyhatatlan forrás és ösztönös késztetés a világ megismerésére. Szülőként használjuk és használjuk ki ezt a motivációt. Sokszor szembetaláljuk magunkat szakkifejezésekkel, amitől valljuk be, égnek álla a hajunk. Mai példainkat és egyben ötleteinket a téri orientáció és a testtudat köré csoportosítottuk, az őszi napokhoz igazítva.


Ha esik, ha fúj, a gyerekek játszanak.

Ez az öröm kifogyhatatlan forrás és ösztönös késztetés a világ megismerésére.

Szülőként használjuk és használjuk ki ezt a motivációt.

Sokszor szembetaláljuk magunkat szakkifejezésekkel, amitől valljuk be, égnek álla a hajunk.

Mai példainkat és egyben ötleteinket a téri orientáció és a testtudat köré csoportosítottuk, az őszi napokhoz igazítva.

Téri orientáció

Tevékenységeink zöme a térbeli világ megismerését szolgálják. Téri tapasztalatokat értelmezzük és felhasználjuk. A szabad mozgás és ismétlés mind elősegítik ezt a fejlődést. „A téri helyzetek potenciális megismerése biológiai, pszichológiai szempontból is lényeges” (Huttenhocher és Lourenco, 2007). 
Testtudat
A testtudat fejlesztése (testkép, testfogalom, testséma), a tapintáson, a mozgásérzékelésen, az egyensúlyérzeten, a két testfél mozgásának összehangolásán, az alapmozgások koordinációján keresztül valósulhat meg.

Fejlesztés

Józanul gondolkozva, az előző magyarázatokkal is abban szeretnénk minden szülőt megerősíteni, hogy nap, mint nap sokat teszünk és tehetünk gyerekeinkért és méregdrága „terápiák” helyett higgyünk abba, hogy mi is elegek lehetünk harmonikusan fejlődő kicsinyeink számára. A szakemberekre tekintsünk tanácsadóként, akik szakmájukból kifolyólag sok ötlettel, szemponttal segíthetnek minket és extrém helyzetekben behívhatjuk őket életünkbe, hogy egy-egy területen továbblendítsék a kicsiket vagy minket szülőket.

Játszunk óriást!

Gyűjtsünk őszi terményeket, gesztenyét, diót, leveleket és azokból rakjunk ki formákat.

Néhány alapötlet után a gyerekek maguk is tele lesznek ötlettel.

Figyeljük meg, hogy a kirakott formák, hogy aránylanak az alkotó gyermek méreteihez, beszélgessünk közben kicsi, nagy, óriás, közepes méreti meghatározásoktól.

 

 

 

Test kép és lenyomat

Érdekes tapasztalat, mikor körberajzoljuk a gyereket és ő felpattanva meglátja saját test lenyomatát, méreteit, arányait.

Ez jó trükk a tapasztalati tanulásra.

 

 

 

 

 

 

Gesztenye kukac

Készítsünk hosszú kukacot vadgesztenyéből. Ezt megtehetjük kint, gyorsított módban, amikor csak egymás után tesszük a terméseket.

Benti verzióban a gesztenyét kifúrva, felfűzve a padlóra fektetve a kész kukacot, a gyerekeket arra kérjük, sétáljanak a kukac teste mellett.

Mindkét verzió az egyensúly érzékükre hat.

Ez totyogóktól igen nagy koncentrációt igényel, de nagyobb gyerekeknek is összpontosítaniuk kell, hogy egy vonalon végigsétáljanak.

 

 

Élmény-kép

Óvodás korba a megfigyelések, tapasztalatok beépítésének képessége egyre fontosabb és az írás-olvasás elsajátításának megalapozásában kiemelkedőek. Tapasztalataink szerint normális fejlődést mutató kisgyermeknél is jellemző, hogy az arányok megfigyelésének területe elmaradozik. A testélményünkre tudunk a leginkább hagyatkozni, ebből kiindulva az emberi testnek vagy a gyermek saját testének arányaira rámutató teljes-testrajz nagy fejlődést hozhat. Az egyik legegyszerűbb feladat, ha a gyerekek egymást körberajzolják egy nagy papírlapon.

Örök mondókák

Kicsiktől a nagyobbakig viháncolva tanulhatnak a gyerekek a mondókák segítségével.

Ismétlések révén segítik a testrészek neveinek bevésődését, érintéssel összekötve ezeket a játékokat, tovább mélyíthetjük ezeket az információkat.

Itt a szeme, itt a szám.
Ez meg itt az orrocskám. (mutatás/érintés szemre, szájra, orra)
Jobbra-balra két karom,
forgatom, ha akarom. (jobb és bal kéz emelgetése, forgatása)
Két lábamon megállok,
ha akarok, ugrálok. (lábak ütögetése, ugrálás)

Inspiráció mondókákhoz

Kellemes időtöltést kívánunk!
Kormos Rebeka, foglalkozásvezető
Pompás Napok Produkció

Mikor kezdődik az irodalmi nevelés? 


Megosztás


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat