18+
Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot!

Még nem vagyok 18 éves
Hirdetés

5 egyszerű stresszkezelési módszer

Megosztás
Női lélek

A mai felpörgött világban a stressz okozza az egyik legnagyobb problémát az ember életében. A szakemberek azt javasolják, hogy próbáljunk stressz mentesen élni, ami szerintem lehetetlen. A  legnagyobb stresszt azok az emberek okozzák, akik érzelmileg közel állnak hozzánk és akikkel együtt kell dolgoznunk. Egyszóval ha nem szeretnél szingliként egy lakatlan szigeten élni, akkor meg kell tanulnod a stresszt kezelni.

Hirdetés


A mai felpörgött világban a stressz okozza az egyik legnagyobb problémát az ember életében.

A szakemberek azt javasolják, hogy próbáljunk stressz mentesen élni, ami szerintem lehetetlen. A  legnagyobb stresszt azok az emberek okozzák, akik érzelmileg közel állnak hozzánk és akikkel együtt kell dolgoznunk. Egyszóval ha nem szeretnél szingliként egy lakatlan szigeten élni, akkor meg kell tanulnod a stresszt kezelni.

Cikkemben összegyűjtöttem Neked olyan hatékony stresszkezelési módokat, amiket bárhol elvégezhetsz segítség nélkül. Forrásként Dr. Wayne W. Topping: Győzelem a Stressz felett című könyvét, ONE Brain korrekciókat és saját technikáimat gyűjtöttem össze.

Hasi légzések

Felfokozott állapotban a tüdő középső részébe, a mellkasba vesszük a levegőt. Ilyenkor többször lélegzünk, ám a levegő oxigénjének nagy részét nem tudja hasznosítani a tüdő. A természetes állapot az, amikor a hasadba veszed a levegőt. Figyelj csak meg egy kisbabát vagy egy kutyust. Ők ösztönösen a hasukba veszik a levegőt. A rekeszizom-légzéssel (hasi légzés) több oxigént juttatsz a véráramba, majd a szerveidbe, ezáltal sokkal hatékonyabb a légzés, kevesebbet dolgozik a tüdő és nyugodtabb vagy. Ez a légzés újra tanulható, csak egy kis odafigyelés szükséges kezdetben.

Gyakorlat 

Amennyiben van rá mód, feküdj le és tedd a két kezed a hasadra. Szívd be a levegőt, egy picit tartsd benn, majd lassan, több részletben pöfögtetve fújd ki. Ezt párszor ismételd meg és meglátod, segíteni fog.

Vízivás

 A víz jótékony hatással van szerveztünk működésére és ugyanakkor erőteljes stressz csökkentő hatása is van.

 
 
 

 

 

 

 

Himbálózás

Anyaként többször tapasztaltam, hogy ösztönösen olyan módszereket alkalmazok, amik megnyugtatják a kisfiamat. A egyik ilyen módszer amikor kicsi terpeszben állok és a bal, majd a jobb lábamra helyezem a testsúlyomat, mint amikor az elefánt táncol. Ez annyira relaxált állapotba hoz mindkettőnket, hogy hihetetlen. Gyakran alkalmazom akkor is, amikor valahol várakoznom kell (pl.: orvosi váróterembe, buszmegállóban). Én csak a nyugalom táncának hívom.

 

Homlok dudorainak masszírozása 

Amikor unokaöcsém kicsi volt gyakran simogattam a homlokát elalvás előtt. Később Ő maga is odatette a kezemet, ha szüksége volt rá. Később tudtam csak meg, amikor kineziológiát tanultam, hogy a homlokra tett tenyérnek erőteljes stressz csökkentő hatása van. A homlokdudorok (kb.5 cm-re a szemek felett) masszírozása semleges ujjtartással (a hüvelykujj az egyik dudorra, mutatóujj + középsőujj együtt a másikra) csökkenti a stresszt. Erősíti a hatást, ha közben számunkra jóérzést kiváltó dologra gondolunk.

 

Vizualizáció 

Gyakran tapasztalom a Klienseknél, hogy olyan stresszes állapotban vannak, amit azonnal kezelni kell. Én ilyenkor a „lufi technikát” alkalmazom. Leülnek egy székre én pedig az egyik tenyeremet a homlokukra a másikat a tarkójukra teszem. Ők elképzelnek egy lufit, amibe belefújhatják a feszültséget. Vizualizáció közben megkérdezem tőlük, hogy milyen színű a levegő amit belefújnak – általában sötét, ami a feszültség csökkenésével kivilágosodik. Végül megkérem őket, hogy kössék el a lufi száját és engedjék, hogy a nap felé távozzon, majd teljesen elérje azt és elégesse a lufi tartalmát. A Nap áldásos hatása átalakítja a negatív energiát pozitívvá, ami számukra kedvező formába tér vissza hozzájuk (pl.: drágakő, virágszirom, eső…)

Energia

Az energia mennyisége, amit a feszültségben felemésztünk, ellenünk dolgozik, ezért át kell alakítani, és így máris a szolgálatunkba áll.

Ezek olyan egyszerű technikák, amiket gyermekeinknek is érdemes megtanítani, így dolgozatírás vagy vizsga előtt, izgulós, szorongós tünetek kezelésére is alkalmas. A gyerekek imádják a vizualizációs technikákat.

Bízom benne, hogy hasznos tanácsokat adtam számotokra. A következő cikkemben írok még további stresszkezelési technikákról. 


Megosztás

Hirdetés


  • Rendszeresen megmutatnád írásaidat ebben a témában nagyközönség előtt? Küldj nekünk egy mintát és elérhetőséget. Kapcsolat

  • Online hirdetnél, de nem tudod hol és hogyan? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és küld el weboldaladat! Médiaajánlat

Te leszel az első! Ezt még senki nem olvasta!

Iratkozz fel, hogy ezek a cikkek eljussanak hozzád!

Meglepetéssel készülünk neked ünnepek alkalmával!
További információk


Hirdetés


Népszerű cikkek